TEVA -- Zukunft mit Generika
Über das israelische Pharmaunternehmen TEVA muß man nicht viel sagen,der auf Generika spezialisierte Pharmakonzern gehört zu den bekanntesten Unternehmen Israels.
Neue Studienergebnisse zu Parkinson Medikament
ADAGIO Trial Results Show Teva´s AZILECT(R) 1 mg Tablets Slow Progression of Parkinson´s Disease
Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NASDAQ:TEVA videos nachrichten) announces that results of the phase III ADAGIO trial were presented today during the 12th Congress of European Federation of Neurological Societies (EFNS) in Madrid, Spain as part of a "Late Breaking News" session.
The ADAGIO study showed that Parkinson´s disease (PD) patients who took AZILECT(R) (rasagiline) 1mg tablets once-daily upon entry into the trial, demonstrated a significant improvement compared to those who initiated the drug 9 months later.
The 1mg dose met all three primary endpoints, as well as the secondary endpoint, with statistical significance. The primary analysis included three hierarchical endpoints based on Total-UPDRS (Unified Parkinson´s Disease Rating Scale) scores:
A) superiority of slopes in weeks 12-36 (-0.05; p=0.013, 95%CI -0.08,-0.01),
B) change from baseline to week 72 (-1.7 units; p=0.025, 95%CI -3.15,-0.21), and
C) non-inferiority of slopes (0.15 margin) in weeks 48-72 (0.0; 90%CI -0.04,0.04).
The safety profile of AZILECT(R) seen in the ADAGIO study was similar to previous experience with AZILECT(R).
Main results were presented at the congress by Professor Olivier Rascol, M.D., Ph.D., Department of Clinical Pharmacology, University Hospital, Toulouse, France, one of two principal investigators of the trial.
"The rigorous trial design and the fact that all three primary endpoints were met with statistical significance reinforce the quality of the data, supporting the potential for AZILECT(R) to have an effect on disease progression," said Prof. Rascol.
"The successful outcome of the study provides further rationale for the early use of AZILECT(R) among Parkinson´s disease patients," he added. "Delaying disease progression is the most important unmet need in the management of Parkinson´s disease," stated Prof. C. Warren Olanow, professor and chairman of the Department of Neurology at the Mount Sinai School of Medicine, New York, NY, and ADAGIO co-principal investigator.
"The ADAGIO study, the first of its kind, was prospectively designed to demonstrate if AZILECT(R) can slow down the progression of Parkinson´s disease. Results of the study show that early treatment with once-daily rasagiline 1mg tablets provided significant clinical benefits that were not obtained by those patients where initiation of AZILECT(R) therapy was delayed by nine months."
The ADAGIO study, one of the largest conducted in PD, included 1,176 patients with very early Parkinson´s disease in 14 countries and 129 medical centers who were randomized to receive rasagiline 1 or 2 mg/day for 72 weeks (early start) or placebo for 36 weeks followed by rasagiline 1 or 2 mg/day for 36 weeks (delayed start).
Description of trial results can be found online (http://www.abstracts2view.com/ana) in the abstract submitted by Prof. Olanow and Prof. Rascol to the 133rd Annual Meeting of the American Neurological Association, Salt Lake City, UT, September 21-24, 2008.
Prof. Olanow will be presenting these results during the Works in Progress poster session on Tuesday, September 23, 2008. The abstract was also chosen to be presented orally by Prof. Olanow on Tuesday from 11:45am-noon.
Teva intends to submit these results to the regulatory authorities in the U.S. and Europe. Based on these results, Teva will work with the regulatory authorities to incorporate the results into the label for AZILECT(R).
For more information on AZILECT(R), please visit www.azilect.com.
About the Study
ADAGIO is a randomized, multi-center, double-blind, placebo-controlled, parallel-group study prospectively examining rasagiline´s potential disease-modifying effects in 1,176 patients with early, untreated Parkinson´s disease.
Patients from 129 centers in 14 countries were randomized to early-start treatment (72 weeks rasagiline 1 or 2 mg once daily) or delayed-start treatment (36 weeks placebo followed by 36 weeks rasagiline 1 or 2 mg once daily (active treatment phase)).
The primary analyses of the trial were based on change in total UPDRS (Unified Parkinson´s Disease Rating Scale) and included slope superiority of rasagiline over placebo in the placebo-controlled phase, change from baseline to week 72, and non-inferiority of early-start vs. delayed-start slopes during weeks 48-72 of the active phase. UPDRS is the most commonly used rating scale to assess disease status.
About AZILECT (R)
AZILECT(R) 1mg tablets (rasagiline tablets) are indicated for the treatment of the signs and symptoms of Parkinson´s disease both as initial therapy alone and to be added to levodopa later in the disease. AZILECT(R) 1mg tablets are currently available in 30 countries, including the US, Canada, Israel, Mexico, and most of the EU countries.
About Parkinson´s Disease
Parkinson´s disease is an age-related degenerative disorder of the brain.
Symptoms can include: tremor, stiffness, slowness of movement, and impaired balance. An estimated four million people worldwide suffer from the disease, which usually affects people over the age of 60.
About Teva
Teva Pharmaceutical Industries Ltd., headquartered in Israel, is among the top 20 pharmaceutical companies in the world and is the world´s leading generic pharmaceutical company.
The Company develops, manufactures and markets generic and innovative human pharmaceuticals and active pharmaceutical ingredients, as well as animal health pharmaceutical products.
Over 80 percent of Teva´s sales are in North America and Europe.
Safe Harbor Statement under the U. S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995: This release contains forward-looking statements. Such statements are based on management´s current beliefs and expectations and involve a number of known and unknown risks and uncertainties that could cause Teva´s future results, performance or achievements to differ significantly from the results, performance or achievements expressed or implied by such forward-looking statements, including statements relating to the results of the ADAGIO phase III trial and the potential efficacy or future market or marketability of AZILECT(R).
Following further analysis, Teva´s interpretation of the results could differ materially depending on a number of factors, and we caution investors not to place undue reliance on the forward-looking statements contained in this press release as there can be no guarantee that the results from the phase III trial discussed in this press release will be confirmed upon full analysis of the results of the trial and additional information relating to the safety, efficacy or tolerability of AZILECT(R) may be discovered upon further analysis of data from the phase III trial.
Even if the results described in this release are confirmed upon full analysis of the ADAGIO study, we cannot guarantee that AZILECT(R) will be approved for marketing in a timely manner, if at all, by regulatory authorities in the EU or in the U.S. Additional risks relating to Teva and its business are discussed in Teva´s Annual Report on Form 20-F and its other filings with the U.S. Securities and Exchange Commission. Forward-looking statements speak only as of the date on which they are made and the Company undertakes no obligation to update or revise any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.
- FDA mit CRL für BLA von AVT02 - ein biosimilarer Kandidat für Humira
- Marketingantrag wurde bereits zum zweiten Mal abgelehnt
"Das vollständige Antwortschreiben (CRL) weist darauf hin, dass der Antrag auf AVT02 zu diesem Zeitpunkt aufgrund von "Mängeln im Zusammenhang mit der Produktionsstätte von Alvotech, die zufriedenstellend gelöst werden müssen", nicht genehmigt werden konnte, sagten die beiden Unternehmen in einer Erklärung."
https://pharmaphorum.com/news/...high-potency-biosimilar-humira-again
und die Meldung war von gestern, deshalb war es vorbörslich schon runter
NORMAL MÜSSTE DIE TEVA AKTIE HOCH GEHEN!
Warum.....mal genau lesen warum die FDA die Zulassung ablehnt
"aufgeschoben ist nicht aufgehoben"!!!!
und das ist Humira
https://www.handelsblatt.com/unternehmen/...elt-beginnt/23199672.html
für mich WIRTSCHAFTSKRIEG......:Teva Israel.....ABBVIE ...USA (First)
AMgen und andere hatten deshalb auch schon Streit mit Abbvie - gab ein Agreement das bis 2023 keiner Biosimilars bringt
Kann auch einer davon hinter Alvotech "Dreck in der Produktion" stecken um sich mehr Marktanteile zu sichern
Als Teva im Januar das Stelara Biosimilar durch bekommen hat ist Teva auch nicht hoch
https://ir.tevapharm.com/news-and-events/...-ustekinumab/default.aspx
Beides Sachen wo die Entwicklungskosten schon in der Vergangeheit liegen - ERGO Schon bezahlt sind
und zusätl EInnahmen bringen in der Zukunft
zu Ajvody und Austedo welche noch am wachsen sind + normales Geschäft Geschäft
https://www.finanznachrichten.de/...wisse-anleger-interessant-486.htm
Corona sei vor allem schuld (meiner Erinnerung nach aber erst 2020).
1 Mrd. : "Für Teva ist es im Übrigen nach eigenen Angaben die größte Investition der 120-jährigen Firmengeschichte." (gab es da vor ein paar Jahren nicht eine ganz andere Hausnummer?)
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wuerttemberg/...so-teuer-100.html
Nach genauer Betrachtung verständlicher ( über 200 MIo SOnderkosten , aber Opioidvergleich ist nur ca 90 pro Quartal, die Kosten für die neue Refinanzierung, launch neues Produkt ect)
Positiv für mich indirekt - bin davon ausgegangen das Genesis schon läuft und Erträge bringt.
Nach dem Artikel bedeutet das PERSONALkosten Genesis in Q1 ohne Erträge erst mal UND die letzten Quartale war in meiner persönlichen Kalkulation Genesisumsatz kalkulatorisch darin - ein Fehler anscheinend, welcher in der Berichtigung zu mehr Umsatz in Zukunft führt.
Auch das Genesis mehr gekostet hat - ist Vergangenheitsform und bedeutet im Umkehrschluss Kosten in den letzten ca 17 Quartalen
von über 50 Mio pro QUartal (1 mrd Bausumme , Der "GrundStein" in deinem Link ist November 2017) , welche in Zukunft nicht anfallen und somit den Ertrag nicht mehr schmälern.
Auch hat Q1 gezeigt das die Refi durch ist - da fehlte die Mitteilung.
Das bedeutet , das Teva bis 2025 "Luft" hat und Geld in die Entwicklung und launches stecken kann, was alles über 1 Mrd FCF ist bis 2025
Prognose ist ja 1,9 bis 2
Abbezahlt werden muss Opioid ca 320 MIo p.a. x 3 Jahre + 4,4 Mrd Bonds....2,8 mrd cash war ausgewiesen macht 5,8 zu 5,4
an Board. Gekauft bei 6,86 Euro und bei weiter fallen-
den Kursen lege ich hin und wieder nach. Macht mich
aber schon etwas stolz bei Ratiopharm wieder mit da-
bei zu sein. Denke locker noch in diesem Jahr wieder
mit zweistelligem Kurs zufrieden zu sein. Viel Glück
allen Investierten und nocheinen schönen Abend.
aber mein niedirgster Kurs ist im Bestand 6,66 Euro....also werde ich nicht darüber Aktien nachkaufen, weil sonst gehen mir bei VK irgendwann die Günstiggekauften raus.
Allerdings stehen bei mir Posts ( Bpost und royal mail) und Telcos vorher auf der Liste , wenn Geld flüssig ist.
da sehe ich LANGFRISTIG mehr Potential
Teva hat erstmal - wenn der Opiod Deal komplett durchgeht, wovon ich ausgehe) langfrsitig pro Jahr über 300 Mio Kosten
Die Zinskosten werden auch nicht die nächsten 5 Jahre bei Teva sinken.
NON GAAP Profit ist zwar ganz nett , aber GAAP Profit muss auch her und da sehe ich keine über 0, 50 Dollar die nächsten 5 Jahre
Die 2 Posts haben fast keine Schulden (wie Freenet) und schon Gewinne die zwar runtergehen werden nach meiner Prognose aber deutlich über 10% vom aktuellen Aktienkurs liegen werden laut meinen eigenen Analysen ( Royal mail/IDS SOnderfall 2022-/23 Bilanz! - veile Anzeichen hier, das seit 6 Monaten das Ergebnis schlechter ausgewiesen wurde, als nötig, um mit der Gewerkschaft einen guten Deal abschliessen zu können - hat aber 2022/23 auch viel Geld gekostet wegen den über 22 Tagen "Vollstreik" aber die TOchter GLS ist schon das Geld Wert was Royal mail komplett kostet)