Ballard Power Systems lebt noch (Wieder)
Das Ding geht heute zumindest im Tagesverlauf 15-20% runter.
Vor allem braucht es Aussagen zu China, nur dieser C Markt zählt in Massengeschäft
Randy MacEwen, Präsident und CEO, sagte: "2017 war für Ballard ein Meilenstein auf unserem Weg in die Profitabilität. Wir erzielten im letzten Quartal einen Rekordumsatz von 40,3 Millionen US-Dollar und trugen damit zu einem Rekordumsatz von 121,3 Millionen US-Dollar bei. Im Jahresvergleich erzielten wir eine Verbesserung der Bruttomarge um 6 Prozentpunkte auf 34. Das starke Umsatz- und Bruttomargenwachstum des Unternehmens trug im vierten Quartal zu einem bereinigten EBITDA von USD 2,1 Millionen und zu USD 3,3 Millionen in voller Höhe bei Jahr 2017. Wir haben jetzt in vier der letzten fünf Quartale ein positives Adjusted EBITDA erzielt. "
weil das Geschäft 2018 sich überhaupt nicht realistisch vorhersagen läßt.
Das heißt für mich eher, das es auch sehr ordentlich werden kann.
Da könnte auch noch was kommen.
"The JIVE I program targets deployment of 139 fuel cell buses in 9 locations and the JIVE II program targets a further deployment of 152 buses in 14 locations – for a total of 291 fuel cell buses to be deployed in European cities".
Ich stehe an der Seitenlinie und werde heute Nachmittag einsteigen. Perspektivisch ist die Aktie für mich ein Kauf auf die Zukunft und hier spielt die Brennstoffzelle eine immer größer werdende Rolle.
Ich bin selber überzeugt von Ballard und auch der Zukunftstechnologie Wasserstoff.
Ich kann aber auch Berichte lesen und was die Zahlen darin wirklich verraten.
😉
Bin immernoch davon überzeugt das Ballard nal über zehn steht. Die präsentierten Zahlen helfen dabei sber nicht😉
also nur unwesentlich im Minus....
drehen zu Handelsbeginn noch ins +
ähnlich wie Dialog gestern...vorbörslich minus angetäuscht und dann stark Richtung Norden. :)
Ballard Power Systems Inc. (USA) (BLDP) Is Well-Positioned to Continue to Capture Awards, Says Carter Driscoll
Scott Fields, Editor-February 28, 2018, 6:15 PM EDT
SHARE ON:
So what to make of Ballard Power Systems Inc.’s (USA) (NASDAQ:BLDP) latest success? On Wednesday, the fuel-cell maker announced it received a letter-of-intent (LOI) to supply 40 fuel cell engines to its bus OEM partner Van Hool for deployment in two German cities. These buses are expected to be the first fuel cell bus deployments supported under JIVE I. Ballard Power shares soared nearly 5% today on the news.
In reaction, B.Riley FBR analyst Carter Driscoll reiterated a Buy rating on BLDP, with a price target of $6.00, which represents a potential upside of 60% from where the stock is currently trading.
Driscoll commented, “Ballard expects to receive a purchase order and begin shipping against it in 2H18, but we would expect the bulk of the order to be filled in 2019. We estimate each engine, likely 85 kW, is at least $150k per engine, so this phase of JIVE I could be worth $6 million in revenues. The JIVE I program is funded to build 139 fuel cell electric buses and a second JIVE program, JIVE II, was announced on January 16 and should deliver another 152 buses in seven European countries. We believe Ballard is well-positioned to continue to capture awards from both programs. Furthermore, we believe this award should help demonstrate that Ballard’s opportunities in commercial hybrid electric vehicles extend beyond China.”
“Now that the fuel cell stack production facility with JV partner Synergy Hydrogen is up and running, we would expect a greater emphasis on growing unit sales as the dollar content per vehicle should be lower than in 2017 when Ballard was shipping full modules. We believe Ballard’s heavy-duty mobility strategy, in China and also in the EU and U.S., remains on track for substantial growth in 2018 and beyond,” the analyst added.
Bin gerade in China. Kann jemand mal versuchen was über den Typen rauszufinden?