Pacific Century Cyberworks
Seite 1 von 3 Neuester Beitrag: 03.07.00 14:00 | ||||
Eröffnet am: | 10.06.00 01:52 | von: stockdriver | Anzahl Beiträge: | 72 |
Neuester Beitrag: | 03.07.00 14:00 | von: connor | Leser gesamt: | 20.640 |
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PCCW: Spike Networks bekommt Zustimmung für JV
Spike Networks Ltd hat die Zustimmung der Aktionäre für das Joint Venture mit PCCW bekommen. Auf der gestrigen Hauptversammlung genehmigten die Aktionäre die Erschaffung der Tochtergesellschaft Spike CyberWorks Ltd. Spike Networks Ltd erhält 70% an dem Unternehmen und PCCW's Tochtergesellschaft Cyber Convergence die restlichen 30%. Cyber Confergence erhält zusätzlich die Option, den Anteil auf 50% zu erhöhen.
Außerdem wird ein Listing der Firma an der Nasdaq oder einer asiatischen Börse in Erwegung gezogen. (fs)
© Emerging Markets Research, 09.06.00
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PCCW: Partnerschaft mit Food8.com
Food8.com wird Pacific Century CyberWorks Inhalt für Pacific
Centurys Breitbandnetzwerk liefern. Unter anderem wurde die
Bereitstellung des Food8.com Lexikons sowie eine Suchmaschine
für Restaurants vereinbart. Die Vereinbarung wurde getroffen, da
man mit dem Start der B2B bzw. B2C-Plattform in diesem Jahr
stark expandieren will.(jp)
© Emerging Markets Research, 29.06.2000
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Fritz the cat: Andauernd tolle Neuigkeiten ,ich versteh den Kursverlauf nicht mehr !Die Aktie steht. o.T.
29.06.00 16:59
in barer Münze-sprich Umsatz und Gewinn ausdrücken.
Bis dahin wird noch einige Zeit vergehen, das mag sein. Ich möchte diesen Zeitpunkt, der noch unbekannt ist, aber nicht ohne die entsprechende Anzahl an PCCW-Anteilen in meinem Depot erleben.
Deswegen werde ich nichts weiter tun als - WARTEN - und die regen Aktivitäten dieser genialen Firma geniesen.
Bis Dann Viel Geduld !
PCCW will Hongkong Internet Exchange kaufen
Laut der Ming Pao Daily hat Pacific Century CyberWorks Interesse daran "Hong Kong Internet Exchange" zu kaufen. Gespräche sollen bereits stattfinden. Neben PCCW haben bereits Hutchison Whampoa Ltd., Henderson Land Development Co. und Sun Hung Kai Properties Ltd. ihr Interesse bekundet. (jf)(fs)
© Emerging Markets Research
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Das ganze ist mir doch sehr suspekt. Sozusagen das "Turbodyne 2000".
Trotzdem wünsche ich allen viel Erfolg.
Grüsse, aktienfan
Bestes Beispiel: www.now.com
einfach mal ankucken, und dann eine Meinung bilden, ob wirklich nur warme Luft kommt. IMHO ist das eine geniale Homepage, die sich mit europäischem und amerikanischem Standard absolut messen kann.
Grüße
Demian
Die Analysten des Hauses CSC Securities (HK) Ltd. empfehlen
heute für langfristige Anleger drei Aktien:
Erstens PCCW mit einem Kursziel von 20HK$ wegen der bald
abgeschlossenen Übernahme, zweitens Cable&Wireless HKT
auch mit einem Kursziel von 20HK$, da man nach den schwachen
Zahlen im Mai eine Erholung des Kurses sieht, und schließlich
Champion Technology aufgrund der geplanten
Börsenausgliederungen von Y28.com und PC2A. (siehe Champion
Analyse). (sb)
© Emerging Markets Research
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PCCW: Kein Gewinn für NOW in den nächsten drei Jahren
Laut Analystenmeinungen wird PCCW's 1,5 Mrd. US$-Investment "Network of the World" (NOW), drei bis vier Jahre brauchen um in die Gewinnzone zu kommen.(fs)
© Emerging Markets Research, 30.06.2000
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PCCW: NOW startet mit Problemen
Gestern wurde das Network of the World (NOW), ein seit langem erwartetes Internet-/TV- Projekt von Pacific Century CyberWorks gestartet. Heute wird dafür in London eine Eröffnungsfeier veranstaltet.
Die Eröffnung lief jedoch nicht wie erhofft, da noch nicht alle Merkmale des Projektes fertig geworden sind. Darunter waren Online Computerspieldienste und das Musikprojekt MP3TV. Außerdem gab es auch verschiedene Probleme in anderen Bereichen.
Analysten sagten jedoch, dass sie wegen den Problemen nicht enttäuscht wurden. Es wären normale anfängliche Probleme und es würde auch so noch mindestens ein halbes Jahr dauern, bis NOW vollen Dienst aufnehmen kann und die Inhalte komplett entwickelt sind.(fs)
© Emerging Markets Research, 30.06.2000
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Kicky: Cyberworks Gedächnisschwund - kritische Worte von Stephen Vine bei quamnet
01.07.00 02:08
Sometimes it seems as though a vast cloud of amnesia surrounds Pacific Century CyberWorks (PCCW), the company run by Richard Li which is poised to takeover Cable & Wireless HKT (CWHKT).
If there was a shaft of light poking through the cloud when the company announced that it would launch its Network of the World (NOW) service on June 29, I missed it. NOW, when it is finally launched will be the first product developed by PCCW.
It is supposed to be an integrated Internet and television service and is the centrepiece of PCCW's ambitions to become the 'world's biggest Internet company'.
When NOW was first talked about PCCW confidently predicted that it would be launched last year. That target quietly slipped by. The company then told analysts that it would be up and running early this year. Last November Credit Suisse First Boston produced a report on PCCW that was so well liked by the company that it distributed copies. It gave some roll out estimates which suggested that by now the television side of the operation would be operational, the web portal would be up and running and an interactive broadband service would be online.
The reality is that none of this happened and no one seems to have noticed. Moreover there are no signs of the sort of marketing activity that might be expected if the June 29 launch target is to be anything more than a cosmetic exercise.
There are also a host of questions about the content of this much-hyped service but PCCW should be given the benefit of the doubt until it has shown what it really has to offer. While so called analysts are busy forgetting that PCCW is incapable of fulfilling its promises to show that it is actually capable of running a business, as opposed to being an investment warehouse, they have been equally busy forgetting the alliance with Hikari Tsushin, the Japanese mobile telephone company. Last January PCCW said that it had all sorts of plans for cooperation with Hikari Tsushin to build on its joint investment in Golden Power. We were assured that the two companies were on the same wavelength and had all sorts of synergies that could be exploited.
Then Hikari went into free fall on the Japanese stock exchange as it became evident that hot air rather than hot products were its specialty. So what happened to the joint projects? What will happen to the Golden Power investment?
Meanwhile, even before the CWHKT deal is completed - an event likely to happen in August - Mr Li has broken a pledge not to start stripping off its assets. In April PCCW entered into an agreement with the Australian based Telstra to buy a stake in CWHKT's mobile telephone assets.
This deal came within weeks of a pledge by Mr Li promising not to dispose of any CWHKT assets. Usually pledges of this kind are broken after the deal is completed; PCCW broke new ground in not waiting that long.
Followers of PCCW disinformation will be watching closely to see the next stage of the Cyberport saga unfold. As matters stand the company insists that this is not a glorified property development project in disguise. It is, we are told, a project which will upgrade Hong Kong's information technology industry. The fact that a great deal of upgrading is being done without government assistance in parts of Quarry Bay, Central and Western district is easily overlooked by those suffering from PCCW-induced amnesia.
Less easy to overlook will be whether leases are actually signed for the 15 multinational companies, which have signed letters of intent to establish offices in Cyberport. Note these names for future reference, they include: Cisco, IBM, Microsoft, Sybase, Hewlett Packard and Yahoo.
Meanwhile PCCW shares are trading on a historic price earnings ratio exceeding 150 times. Lamentably even this demanding ratio hardly reflects the true state of PCCW's earnings because the bulk of the alleged earnings are nothing more than paper profits from hi-tech investments booked at the end of 1999 when the hi-tech market was still buoyant. It is unlikely that these paper profits remain the same today and as for other earnings, i.e. earnings from the sale of goods or services, they remain as they were...hovering around the figure zero.
Aktienkrahn: 1000 Gute Bericht und 1 Kritik, Du glaubst doch nicht ernsthaft, Kicky, daß sich
01.07.00 09:08
Ich dachte schon es gäbe keine ! Mal sehen wie viele Zitter-Zocker sich
davon nervös machen lassen ? Wie dem auch sei, PCCW ist kein Kurzfristinvestment, dessen sollte man sich bewußt sein ! Wer in Schlüssel-
technologien investiert sollte auf Jahre planen . Dies kommt auch immer wieder in Analysten-Statements zum Ausdruck .
Euch allen ob Kritikern oder Fans wünsche ich weiterhin viel Spaß am Diskutieren und die nötige Geduld damit wir in ein paar Jahren sehen
wer Recht behalten hat!
Fur mich gibt es in dieser Frage keine Zweifel !
Bis dann !
Hier noch ein Bericht aus der South China Morningpost :Friday, June 30, 2000
INTERNET
No gains NOW for Richard Li's convergence TV service
HUI YUK-MIN
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Pacific Century CyberWorks' US$1.5 billion Network of the World (NOW) convergence television service is likely to take three to four years to turn a profit, according to analysts.
The long-awaited NOW service, which integrates traditional television broadcasting into an Internet portal, was to have been fully launched on Thursday. A launch ceremony is to be held on Friday in London.
However, certain features of NOW are not ready, including the Internet music MP3TV and online games services. Other features, such as studio previews, have also encountered problems.
Analysts said they were not disappointed. "For the time being, we don't expect too much," said Roger Luk, an equity analyst at GK Goh Research.
"I think it will take six to 12 months for CyberWorks to build up its content and provide full services."
Jonathan Iu, analyst at SG Emerging Markets Equity Research, said CyberWorks needed to develop better content to attract enough viewers.
What's On
Analyst Reports
Pacific Century Cyberworks startet " NOW" mit moderatem Erfolg
Network of the World - nach 1,5 Mrd. HK-$ Investition ist dieses Programm, das Internetportal " Now" mit integriertem Fernsehprogramm jetzt gestartet.
Pacific Century Cyberworks zeigt sich dabei trotz etwas zurückhaltender Nachfrage optimistisch. Man erwartet, dass es einige zeit dauern wird, bis sich die User an die eigentlich beabsichtigten Modalitäten gewöhnt haben - Surfen und gleichzeitig Fernsehen, in zwei offenen Fenstern.
Die Seite beinhaltet 5 Kategorien: Sport , einen Wetterkanal ( Mother Ship), einen Musikkanal zum Herunterladen der Musikstücke beim gleichzeitigen Genuss des Videoclips, einen Bildungskanal und PC- Spiele.
Allerdings verlief heute auch nicht alles reibungsfrei. So gab es Probleme beim Einloggen in Now und auch MP3TV, der Musikkanal konnte noch nicht online gebracht werden.
Now ist in Asien auch via AsiaSat3 zu empfangen. Dieses Satellitensystem erreicht 130 Mio Haushalte.
PCCW möchte Now in den nächsten 18 Monaten stabilisieren. Dann folgt die Expansion nach Japan und Indien.
wenn ihr mich fragt,: pccw ist auf dem richtigen weg!!!
connor
wsje/olm HONGKONG/LONDON. Richard Li, der Sohn von Hongkongs reichstem Tycoon Li Ka- shing, hat in den vergangenen Monaten viel von sich reden gemacht. Im März stieß der 33-jährige Chef von Pacific Century Cyberworks (PCCW) eine der größten Fusionen Asiens an: Die Übernahme von Hongkongs führender Telefongesellschaft Cable & Wireless HKT wird PCCW bald zur viertgrößten Internetfirma der Welt nach Marktkapitalisierung machen. Morgen präsentiert Li in London seinen nächsten großen Wurf: Das „Network of the World“ (NOW). Li schwört Stein und Bein, dass dieses 1,5-Mrd.-$-Projekt wirklich interaktive Unterhaltung bieten wird: Online-Spiele, ein Wetterkanal mit Livebildern von Wirbelstürmen und Vulkanausbrüchen, Massenszenen, in denen die virtuellen Personen von NOWs Online-Zuschauern selbst mitspielen, und asienweiter Internetzugang via Fernseher, PC. Selbst Handys werden in das Projekt eingebunden.
Der Einsatz ist hoch. Lis Idee wird auch von der Konkurrenz genau beäugt. AOL Time-Warner, News Corp. und Excite at home wollen in dem jungen Breitband-Markt ebenfalls Kasse machen. Schließlich erwarten die Marktforscher von Forrester Research, dass interaktives Fernsehen im Jahr 2004 allein in den USA 20 Mrd. $ einspielen wird – durch Werbung, E-Commerce und Gebühren. Li will vom asiatischen Markt den Löwenanteil abbekommen und sein Sende-Imperium langfristig weltweit ausdehnen.
Doch die Hürden sind hoch: Die Breitband-Infrastruktur, auf die er zählt, besteht in weiten Teilen seines Zielmarkts noch gar nicht. Bis dies geschieht, wird NOW für die meisten Zuschauer wenig mehr sein, als ein weiterer TV-Kanal mit eigener Webseite. Und es ist noch nicht einmal klar, wie viele Menschen den Fernsehsender empfangen können. Auch Programme, die Zuschauer in den Bann schlagen, sind nicht leicht zu erhalten.
Das größte Risiko dürfte in Lis Versuch liegen, die Inhalte für NOW selbst zu produzieren. Der Sender ist zwar nicht sein erster Ausflug in das Fernsehgeschäft; Lis erster Geschäftserfolg war der Aufbau des Satelliten-TV-Anbieters Star TV. Doch der kaufte seine Programme größtenteils zu.
Langfristig plant der NOW-Programmverantwortliche Michael Johnson Studios in Hongkong, Tokyo und Bombay, wo Programme in örtlichen Sprachen entwickelt werden. Aber zunächst ließ sich NOW in London nieder, nicht in Asien. „London hat die Nase vorn,“ begründet Johnson die Entscheidung. In seinem Studio vermeidet Johnson den traditionellen Medienjargon. NOW hat keine Kanäle, sondern „vortals“ (vertikale Portale), die sich auf ein Thema spezialisieren. Es hat keine Zuschauer, sondern „viewsers“ – ein Kunstwort, das Zuschauer und Benutzer vermengt. Fernsehen ist nicht TV, sondern „linearer Content".
Auch Li hat eine Aversion gegen Fernsehen. „NOW hat nichts mit TV zu tun“, macht er klar. „Fernsehen ist billig zu produzieren – ohne intellektuelle Herausforderung."
Der Auftakt von NOW wird bescheiden ausfallen. Vier Stunden Sendung auf einem Kanal. Gesendet wird über den Asiasat3-Satelliten, der von Ägypten bis Australien 130 Mill. Haushalte erreicht. Nur ein Bruchteil davon wird die Sendungen jedoch empfangen. NOW verhandelt immer noch mit Kabelbetreibern über die „letzte Meile“ bis ins Haus. Geld will der Sender zunächst mit Anzeigen verdienen, später durch Gebühren für E-Commerce-Geschäfte.
Vor dem Geschäftserfolg stehen aber andere Hürden: In Indien und China wird es nicht leicht, Gebühren für Dienstleistungen einzutreiben. Und in China, wo der Internetmarkt für ausländische Unternehmen stark reguliert ist, bedeutet der anvisierte Preis für eine NOW-Set- Top-Box 300 $ – für die meisten schlicht ein Vermögen.
Gruss,
Schtonk
Kicky: Es ist schwer für Investoren,in China Geld für gelieferte Ware zu erhalten
03.07.00 00:26
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By Trish Saywell/SHANGHAI
Issue cover-dated July 6, 2000
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WITH CHINA POISED to enter the World Trade Organization, a fresh wave of foreign investors is preparing to take the plunge into its huge market. But as they do so, these newcomers should learn a hard truth from their more seasoned, battle-worn predecessors: Just because you make a sale, it doesn't mean you will get paid for it.
It's a headache only too familiar to Stanley Chan, senior vice-president of finance at Thailand's Ek Chor Industrial Group, which has nine joint ventures in China. One of them, a motorcycle plant in Luoyang, Henan province, had accumulated bills for unpaid goods worth 100 million renminbi ($12 million) by early 1998. "That's a lot of money," says Chan. "These losses affect our bottom line."
Ek Chor played hardball with the delinquent debtors. It took 20 companies to court, including five of its largest distributors, and won nearly all the cases. But Chan says Ek Chor will be lucky to get back 35%-40% of the debt. About a third of the debtors claim to be broke, he explains, while another third have offered up a rag-tag assortment of assets--secondhand cars, household appliances, office furniture--that he must try to convert into cash. The remaining third have promised to work with Ek Chor to reschedule their debts on 12- to 18-month repayment plans. To control the problem, the company now cuts off errant customers, puts supervisors in the offices of its distributors, offers fewer goods on credit and demands more payments in advance.
So, add "receivables"--goods sold but not yet paid for--to the long list of problems facing companies in China. On top of well-known woes such as competition from fake goods, inept joint-venture partners, local protectionism and opaque regulations, simply securing payment for goods delivered is one hassle that's often overlooked by eager new investors.
Outstanding accounts receivable are starving many companies of working capital and constraining their growth. The problem creates unnecessary work for staff and consumes the time of managers, increasing the cost of doing business. Accounts receivable that go unpaid for two years are classified as bad debt in publicly listed companies; the period varies in other companies. Trading and manufacturing firms, on average, have most bad debt, and some industries suffer more than others, according to a 1999 report by Dun & Bradstreet.
The problem afflicts foreign and domestic firms alike. Some of the best-known Chinese companies are finding their dreams of going global tripped up by so-called triangular debt: As more and more state-owned enterprises go bust, they're defaulting on payments to suppliers, which in turn can't pay their own suppliers, creating a chain reaction of cash-flow problems.
Last year, receivables at consumer-electronics giant Sichuan Changhong Electric climbed to $580 million, or 44% of its sales; refrigerator and washing-machine maker Haier had receivables of $80 million, or 16% of sales; and television maker TCL posted receivables of $23 million, a shocking 59% of sales.
In tackling their accounts-receivable problems, some companies are taking a conservative approach, such as tightening up on credit to customers and investigating their finances.
Nike, for example, has tightened up so sharply on credit terms that it has impeded its expansion in China. Burned by bad-debt problems in the past, the sporting-goods giant has cut off "problem" customers. It now picks new customers more carefully and is more rigorous in its financial dealings with them. "Nike avoids bad-debt problems in China by avoiding bad-debt risk," says Dan Loeb, general manager of Nike (Suzhou) Sports. "There is no doubt that this strategy inhibits the pace of business growth and development but we feel that it is the best course for the long-term health of our brand and business in China."
Other companies have come up with a variety of creative ways to control the problem.
Asimco, a maker of automotive parts, last year started giving the managers of its 17 joint ventures financial incentives to chase up outstanding accounts and avoid bad debt. Their incentives and bonuses are now calculated on the basis of each joint venture's annual earnings. And those earnings are affected by accounts receivable. If, for example, a receivable goes past six months, the joint venture takes a charge against earnings worth 25% of the outstanding bill; if it goes past a year it takes another 25% charge. "Since these managers are paid and evaluated on earnings this acts as an incentive," explains Jack Perkowski, Asimco's chief executive. "All our managers know that if they want to sell to traditional customers who don't pay, they're going to get penalized."
Still, in some of its joint ventures, Asimco receives about a third of its payments from state-owned enterprises in kind. This comes each year in the form of $10 million to $15 million-worth of trucks that it then tries to pass on to suppliers or sell in the market place. Some of its joint ventures have even set up special units to try to sell the vehicles. "It's a pain in the neck," says Perkowski. "It's tremendously inefficient." Asimco now aims to increase its sales to customers overseas and foreign joint ventures in China--who are more reliable about payment--to more than 50% of total sales by 2002, up from the current 25%.
That sort of solution has already been adopted by Swiss Timcal Group, which operates a plant in Changzhou, Jiangsu province, making graphite products used as lubricants in the steel-processing industry. General Manager David Anderson says his company was "suffering very badly" from receivables problems and stopped selling to two of its five big state-owned customers. Turning its business strategy on its head, Timcal now exports 80% of its output. The company's original target was to export just 20% and sell the rest to domestic buyers.
To lessen the risk of nonpayment, consumer-goods giants Procter & Gamble and Gillette now demand mortgage guarantees, meaning a debtor would forfeit his property if he doesn't pay up, and other payment guarantees.
Since the end of last year, Gillette has requested third-party guarantees from many of its customers. The third party could be the customer's parent company, a subsidiary or even the company of a friend willing to vouch for him. Gillette, the customer and the guarantor sign a contract stating that if the customer doesn't pay for goods bought, the guarantor will pay on his behalf.
"With a third-party guarantee we can immediately take action against the third party and demand the money," says David Chen, Gillette's legal counsel in Shanghai. "It's quite effective to press the client to repay."
Gillette is also paying closer attention to customers' business licences to see how much capital was registered when they set up, as well as examining financial statements to determine their assets, sales volume and sales channels. The efforts are paying off. "In the old days we would only recover about 20% of the debt," says Chen. "Now we can recover more than 50%."
Sometimes, the best solutions are the simplest--and the sneakiest. Jack Sun, head of Flow UHP Waterjet Technology Shanghai, started putting electronic passwords on his company's industrial-strength water jets, regardless of the type of customer. If they don't pay up, he activates the password and the machine can't be switched on. "It helps a lot," says Sun. "Now some of our customers are really trying to pay us back."
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PROFITS DAMPENER
The road to profits in China is hard and long. Of 70 multinationals surveyed by A.T. Kearney in 1998, only 41% were able to claim profits. The rest were either losing money (34%) or merely breaking even (25%). Only 25% of the companies said they were confident of exceeding profit targets in the following three years. Of the 50 manufacturers surveyed, only 38% reported that they were making a profit.
--------------------------------------------------aber vielleicht macht ja Li seine Gewinne in vier Jahren woanders
Die Kosten die da entstehen sind immens, und deshalb unkalkulierbar wann profitabel. Desweiteren sind die Chinesen wohl kaum in der Lage große Summen im Monat für Internet, etc. auszugeben, was zwangsläufig die Margen drückt.
Auch das Posting von Kicky ist sehr interessant. Aber jeder sieht die Dinge halt etwas anders.
Grüsse, aktienfan
PCCW <1186.HK> spin-offs rumoured
Pacific Century CyberWorks will gradually spin off a
number of joint projects when the merger with Cable
& Wireless is completed, the Apple Daily has
reported.
Among them, i-link, has applied for a listing on GEM.
CyberWorks Ventures, estimated to be worth $1.4 billion, is being considered for a listing in both Hong Kong and the US. Other potential spin-offs are PCC Skyhorse with Commercial Radio, NOW portal operator
Pacific Century Convergence and the two joint projects with Australia's Telstra
PCCW investiert im Nahen Osten?
Wie die englische Zeitung Sunday Times berichtet, befindet sich
PCCW gerade in Verhandlungen mit dem Kronprinz der Vereinigten
Arabischen Emirate über den Bau eines Technologieparks. In
dieses Projekt müssen ca. 500Mio US$ investiert werden, wobei
das Geld vor allem zu Gunsten der technischen Infrastruktur
gebraucht werden soll. (sb)
© Emerging Markets Research,
http://www.em-research.de
PCCW plant zusammen mit Pearson Lern-Channels
PCCW plant mit dem weltgrößten Schulbuch-Verlag ein Joint Venture
einzugehen, um interaktive Lern-Channels für Asien zu entwickeln. Die
Lern-Channels sollen über den erst in der letzten Woche gestarteten
Breitband-Service NOW von PCCW ausgestrahlt werden. Dies berichtet
die Financial Times heute in ihrer Onlineausgabe ohne Angabe von
Quellen. Nach dem Bericht der Zeitung soll die Kooperation noch in dieser
Woche offiziell bekannt gegeben werden.
connor
PCCW will iLink und PCCW Ventures listen
PCCW will nach dem der Merger mit C&W HK abgeschlossen ist einige
Unternehmensteile an die Börse bringen. So plant man zum Beispiel den
Daten-Center-Betreiber iLink an den GEM zu bringen. Das Unternehmen
würde dort eine Marktkapitalisierung von ca. 2 Mrd HK-$ erreichen.
Weiter hat man zu einem Listing von PCCW Ventures bereits BNP
Peregrine beauftragt. Der Venture Capital Arms von PCCW beabsichtigt
ein Doppellisting in Hongkong und den USA. Die Marktkapitalisierung
dieser Tochter liegt nach einer Berechnung von HSBC bei etwa 11 Mrd
HK-$ bzw. 1,4 Mrd US-$.
Andere Kandidaten für ein Listing wären Pacific Century Convergence,
die den Breitband-Service NOW betreiben, und PCC Skyhorse. Auch die
Joint Ventures mit Telstra könnten gelistet werden.
connor
Aktionäre von C&W HKT stimmen Deal mit PCCW zu 97 % zu
Heute wurde seitens der Aktionäre von Cable & Wireless HongKong Telecom
der Verkauf des Aktienpaketes in Höhe von 38,1 Mrd. HK-$ an Pacific Century
Cyberworks genehmigt.
Auf einer Versammlung erhielt der Vorschlag 97 % der Stimmen.
Obgleich man keinen Zweifel daran hegte, dass die Mehrheit des Kapitals für
die Transakrtion gestimmt hätte, waren anfänglich Bedenken aufgekommen,
da bei dieser Abstimmmung laut Satzung die Zahl der Aktionäre entscheidete
und nicht die Zahl der Papiere. Dadurch hätten bereits einige Prozent des
Kapitals den Deal stoppen können.
C&W HKT wird bei Richard Li´s Plänen, die Internet Investment Gesellschaft
PCCW auszubauen eine breite Palette an e- commerce und Multimedia
Service liefern.
Nach der heutigen Abstimmung muss PCCW nur noch eine behördliche
Genehmigung erteilt bekommen. Der Termin hierfür ist der 25. Juli. Man geht
allerdings von einem formalen Akt aus.
Trotz der guten Neuigkeiten führt PCCW die short selling Liste, mit 2,9 Mio.
short verkauften PCCW- Papieren an. Die Aktie notiert 0,3 % im Minus bei
15,35
HK-$
connor
PCCW will Technologiepark in Abu Dhabi entwickeln
PCCW führt Gespräche mit dem Kronprinzen von Abu Dhabi über die
Entwicklung eines Technologieparkes, ähnlich dem Cyberport in
Hongkong, in dem Wüstenstaat. Der Park soll in der Nähe der Hauptstadt
Abu Dhabi entstehen. PCCW will eine halbe Milliarde US-$ in das Projekt
investieren.
Weitere Technologiekonzerne sollen sich an dem Projekt beteiligen und
somit zur der Entwicklung des High-Tech-Business in dieser Region
beitragen.
connor