Altair, setzt zum Sprung an! + 42,31%
Seite 1 von 2 Neuester Beitrag: 17.10.10 18:22 | ||||
Eröffnet am: | 17.01.06 21:12 | von: Mme.Eugenie | Anzahl Beiträge: | 32 |
Neuester Beitrag: | 17.10.10 18:22 | von: rusi1 | Leser gesamt: | 14.378 |
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ALTAIR NANOTECHNOLOGIES - Nasdaq SmallCap Market: ALTI |
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Day Volume | Avg Day Vol | VWAP | 52 Wk Low | 52 Wk High |
11,638,101 | 817,700 | 3.0448 | 1.93 | 6.52 |
# of Trades | Last Size | Avg Trade Size | P/E Ratio | Market Cap (mil) |
17,273 | 200 | 674 | 0 | 196 |
Altair Competes Battery Cells Testing Program
Jan 18, 2006 (financialwire.net via COMTEX) -- January 18, 2006 (FinancialWire) Altair Nanotechnologies Inc. (NASDAQ: ALTI), whose rivals include Kronos Worldwide Inc. (NYSE: KRO), says that its battery research and development team has completed a testing program for lithium ion battery cells containing Altairnano's nano-structured lithium titanate electrode materials.
"The test results demonstrated that the performance of these lithium ion battery cells exceed the system-level power requirements set forth by the U.S. Council for Automotive Research FreedomCAR Energy Storage System Performance Goals for hybrid electric vehicle, as well as those requirements published by major U.S. automakers," said Evan House, Ph.D., program director, Altairnano's Advanced Materials & Power Systems business unit.
The battery cells using Altairnano's nano-structured lithium titanate electrode materials in battery cell tests developed for HEV applications demonstrate a useable state-of-charge range twice that of conventional nickel metal hydride batteries presently used in hybrid electric vehicles. Nano-structured lithium titanate electrode materials reportedly offer a near-term promise of lithium ion batteries that exhibit rapid charge and discharge, longer cycle life and more inherently safe performance than either currently available nickel metal hydride or lithium ion batteries.
"We believe this phase of our testing program provides enough data to demonstrate that lithium-ion batteries utilizing our nano-structured battery electrode materials can have both the energy and power densities that exceed those of the nickel metal hydride (NiMH) batteries currently being used in HEVs," commented Alan J. Gotcher, Ph.D., Altairnano president and CEO.
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Kurzfristig könten 5 $ drin sein danach gibt es wieder eine Konsolidierung s. Jahreschart.
bin heute rein zu 2,95
Es gab heute ein gap, das morgen schon geschlosen werden sein dürfte!
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ALTAIR NANOTECHNOLOGIES (NASDAQ: ALTI) hat Ende Dezember mitgeteilt, daß das Unternehmen mit WESTERN OIL SANDS die erste Stufe der Zusammenarbeit abgeschlossen hat und nun die gemeinsame Zusammenarbeit für zwölf Monate verlängert.
Die sog. Phase IB soll bis Ende Januar 2007 abgeschlossen sein.
Beide Unternehmen arbeiten seit Januar 2004 zusammen. ALTAIR hat auch erfolgreich ein Testprogramm mit einer Lithiumionen-Batterie abgeschlossen, in der das Elektrodenmaterial von ALTAIR eingesetzt wurde. Die Batterie erfüllt die gesetzlichen US-Anforderungen für Hybridelektrofahrzeuge (HEV).
Seit Anfang Februar produziert ALTAIR in Anderson, US-Bundesstaat Indiana, und hat in diesem Zusammenhang mitgeteilt, daß man zur Wiederaufladung der Zellen zu 90% der bei Raumtemperatur erreichten Kapazität auch bei minus 30° Celsius in der Lage ist.
Ausführlich und weitere Meldungen im Nanotech-Alert oder einzeln bestellen: shop.ivcon.net Download-Bestellformular (PDF)
Zeit: 09.02.2006.
Quelle: Altair Nanotechnologies: www.altairnano.com
31.03.06
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Elektroautos: Große Reichweite, hohe Leistung
Von Kevin Bullis
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<!-- KONTEXT-MENUE -->Die Lithium-Ionen-Batterietechnik, kurz LiIon, hat in den letzten paar Jahren eine rasante Entwicklung durchgemacht. Experten wie Tüftler hoffen seit längerem, dass solche Akkus künftig in Serie in Elektrofahrzeuge eingebaut werden, um ihre Marktannahme zu steigern. Altair Nanotechnologies aus Reno, Nevada, ist laut eigenen Angaben nun so weit: Bis Ende des Jahres will man erste LiIon-Autos in Prototyp-Form auf die Straße bringen.
Die US-Firma hat LiIon-Akkus geschaffen, deren neues Elektrodenmaterial höhere Spitzenenergiewerte, längere Haltbarkeiten und größere Energiespeicherkapazitäten bietet – inklusive schnellerer Ladezeiten. Das Ziel: Mit der neuen Batterie sollen Elektrofahrzeuge möglich werden, die ähnlich reichweitenstark arbeiten wie gewöhnliche Benzinautos. "Für den Fahrer fühlt sich das dann ganz ähnlich an, nur dass die Fahrzeuge leiser und umweltfreundlicher sind", meint Altair Nano-Chef Alan Gotcher.
Altair Nano will die neuen Batterien in einen Elektrofahrzeug-Prototyp stecken, den man zusammen mit der kanadischen Firma Boshart Engineering plant. Die neuen Batterien verwenden laut Gotcher eine sichere, stabile Struktur, die ihre Lebensdauer dadurch erhöht, dass sich ihre Elektroden nicht ständig ausdehnen und zusammenziehen, wenn sich die spannungserzeugenden Ionen hinein- und hinausbewegen. Genau dies führt derzeit zum mehr oder minder frühen Ableben konventioneller LiIon-Akkus.
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Zudem kann der Altair-Nano-Akku mit großen Energiespitzen umgehen, die sowohl beim schnellen Laden als auch bei schneller Beschleunigung vorkommen. Gotcher erwartet zukünftig außerdem Fahrzeuge, deren Batterien sich ähnlich schnell laden lassen, wie normalerweise eine Tankbefüllung samt kurzem Snack dauert – sechs bis acht Minuten.
Die verbesserte Effizienz und eine Reichweite von 200 bis 250 Meilen sollen die neuen Elektrofahrzeuge wesentlich attraktiver für den Konsumenten machen. Heutige Elektroautos wie etwa der EV-1 von General Motors, den man sechs bis acht Stunden laden und dann nur 75 bis 130 Meilen fahren konnte, wirken dagegen plump.
Die größere Reichweite der neuen LiIon-Akkus ergibt sich aus der Möglichkeit, sie bei konstanter Volt-Zahl tiefer zu entladen. Die Kapazität liegt bei der von heutigen Nickel-Metallhydrid-Batterien. Gotcher glaubt, dass sich die neuen Batteriematerialien zu den gleichen Kosten herstellen lassen, wie bisherige LiIon-Akkus – trotz einer Lebenszeit, die zwei- bis dreimal so hoch ist. Allerdings sei es noch zu früh, darüber zu spekulieren, wie viel ein so ausgestattetes Elektroauto kosten würde.
Ron Freund, Chairman der US-Elektroautovereinigung Electric Auto Association, hält die Leistungswerte für viel versprechend: "Das klingt alles toll. Die Technik muss sich aber erst in einem Fahrzeug beweisen. Deshalb ist es richtig, dass da nun ein Prototyp entsteht." Freund hofft, dass die Firma nach dem ersten Prototyp aber nicht aufhört – schließlich reiche ein Fahrzeug nicht aus, um konstante Daten zu erhalten. Die echte Frage sei, ob ein solches Fahrzeug auch in Serie sein Versprechen halte.
In der Vergangenheit wurden Elektroautos von Blei- und Nickel-Metallhydrid-Akkus angetrieben; Fahrzeuge wie GMs EV-1 oder Toyotas RAV4-EV verkauften sich allerdings so schlecht, dass sie von den Herstellern inzwischen vom Markt genommen wurden. Heutige Kunden sind daher auf Kurzstrecken-Elektrofahrzeuge angewiesen, die nicht auf Schnellstraßen und Autobahnen fahren dürften. Ansonsten gibt es noch in geringen Stückzahlen hergestellte Vollgeschwindigkeitsmodelle wie etwa den "Tango", den der Schauspieler George Clooney fährt – neben teuren Elektrosportwagen. Daneben bauen Bastler auch Hybrid-Fahrzeuge zu vollelektrischen Autos um.
Die neuesten Elektrofahrzeuge nutzen aus dem gleichen Grund LiIon-Batterien, aus dem sie auch in neueren Laptops eingesetzt werden – sie speichern Energie in einem kleinen, leichten Paket. Allerdings hat sich die LiIon-Verwendung in Fahrzeugen bei weitem noch nicht durchgesetzt. Erstens sind die Kosten noch zu hoch, so zahlt man für das Elektrosportfahrzeug "Venturi Fetish" satte 500.000 Dollar. Zweitens ist der Umgang mit der Technik nicht einfach – die Akkus können bei Fehlbedienungen überhitzen, fangen an zu brennen oder explodieren gar, wenn es zu Produktionsfehlern kommt (so zum Beispiel im vergangenen Jahr in einzelnen Apple-PowerBook-Rechnern). Ein weiteres Problem der aktuellen LiIon-Generation: Die Batterien halten zu kurz und verlieren recht schnell ihre Kapazität, wie viele Laptop-Besitzer aus eigener Erfahrung wissen.
Die neuen Batteriezusammensetzungen sollen das nun ändern. Verbesserte Inhaltsstoffe erlauben bereits die Verwendung von LiIon-Batterien in Elektrowerkzeugen, die Erschütterungen aushalten müssen. Neue Materialien verlängern die Lebensdauer, reduzieren Kosten und verbessern die Leistung.
Einer der Gründe für diesen Technologiesprung liegt in der Nanotechnologie. LiIon-Batterien produzieren Strom, in dem Ionen zwischen den Elektroden hin und her wandern. Mit Hilfe von Nanopartikeln an den Elektroden vergrößert sich deren Fläche, was den Ionen-Fluss beschleunigt. Dadurch ergeben sich höhere Energiespitzenwerte und schnellere Ladeprozesse.
Altair Nano will seinen Prototyp nicht nur auf Leistung und Sicherheit testen, sondern die Batterien auch vom US- Energieministerium nach Standardverfahren testen lassen, wozu auch die Lebensdauer gehört.
Sollten sich die neuen Akkus tatsächlich bewähren, hängt ihre schnelle Verwendung in Fahrzeugen jedoch auch von der Installation von Energieladestationen an Tankstellen ab – eine ganz normale Steckdose reicht da nicht. Solche Stationen könnten von günstigem Nachtstrom profitieren und ihn dann schnell abgeben, wenn ein Fahrer Saft braucht, wie Altair-Nano-Mann Gotcher meint.
Altair Nano ist bei weitem nicht die einzige Firma, die neuartige LiIon-Akkus verspricht: "Es gibt Dutzende Hersteller fortschrittlicher Batterietechnik", meint Dave Goldstein, Präsident der Electric Vehicle Association für die Region Washington. Goldstein berät Firmen im Elektrofahrzeug- und Batterie-Bereich: "LiIon-Batterien sind in letzter Zeit stark vorangekommen. Es muss aber noch einiges an Arbeit in die Technik gesteckt werden, bis die Standards der Autohersteller erreicht sind." Diese forderten unter anderem, das die Batterien mindestens zehn Jahre halten: "Die neueren Batterien machen uns hier bereits Hoffnung."
Übersetzung: Ben Schwan.
habe den Link mal hier reinkopiert. die Werbung ließ sich leider nicht ausblenden.
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Ob altair, die 5 $ marke schafft?
Erstmal Widerstand bei 4,50
Bin erst seit kurzem investiert und habe folgende Mail gefunden.
Hoffe natürlich auf steigende Kurse und den absoluten Durchbruch dieser Technologie, da auch in USA das Thema Umwelt und Energie-Sparen an Bedeutung gewinnen sollte.
ALTAIR NANOTECHNOLOGIES
Phoenix Motorcars to Exhibit All-Electric SUT at Faster Freight - Cleaner Air Conference and Expo
2/1/2007
ONTARIO, CA, Feb 01, 2007 (MARKET WIRE via COMTEX News Network) --
Phoenix Motorcars, a manufacturer of battery-electric, freeway-speed fleet vehicles, will showcase a new zero-emission, all-electric, sport utility truck (SUT) during the Faster Freight - Cleaner Air Conference and Expo at the Long Beach Convention Center scheduled for Feb. 26-28, 2007.
The green SUT is an economical and energy-efficient solution to improve operations and will be on display at booth 313 in the exhibit hall. Conference attendees will also have the opportunity to test-drive the innovative SUT at the "Ride and Drive" activity scheduled on Wed., Feb. 28 from 1:00 p.m. to 4:00 p.m. located at the main entrance of the Long Beach Convention Center.
Phoenix Motorcars is an early leader in the mass production of full-function, green electric trucks and SUVs for commercial fleet use. To eliminate noise and toxic vehicle emissions that contribute to air pollution, the Phoenix Motorcars SUT is powered by the revolutionary Altairnano NanoSafe(TM) (NASDAQ: ALTI) battery pack, a non-toxic, all-battery solution.
The Phoenix Motorcars SUT can cruise on the freeway at up to 95 m.p.h. while carrying five passengers and a full payload. The SUT exceeds all specifications for a Type III ZEV, having a driving range of 130 miles; it can be recharged in less than 10 minutes, and the battery pack has a life of 12 years or more.
Phoenix Motorcars targets operators of fleet vehicles, such as public utilities, public transportation providers and delivery services. This market presents a significant opportunity as there are more than 200,000 fleet vehicles in the state of California alone, with an increasing number of fleet operators now seeking freeway-capable, zero-emission, all-electric vehicles. A limited number of vehicles will be available to consumers in 2007 with an expanded consumer launch scheduled for 2008. Phoenix Motorcars will introduce an SUV model in late 2007.
For more information about Phoenix Motorcars, visit www.phoenixmotorcars.com. For information about the Faster Freight - Clean Air Conference and Expo, visit www.ffca2007.com.
Und so habe ich mich vor einer Woche gut mit Aktien von Altair eingedeckt.
ALTAIR NANOTECHNOLOGIES
UQM Technologies and Altair Nanotechnologies Form Strategic Alliance
2/6/2007
Companies to Develop Products for Advanced Transportation and
Other High Potential Markets
FREDERICK, Colo. & RENO, Nev., Feb 06, 2007 (BUSINESS WIRE) --
UQM TECHNOLOGIES, INC. (AMEX: UQM) AND ALTAIR NANOTECHNOLOGIES, INC. (NASDAQ: ALTI) jointly announced today that they have formed a strategic alliance to collaboratively pursue opportunities for their complementary proprietary technologies in advanced transportation and other high potential markets. The alliance pairs UQM's electric motor, power generator and power electronic products that are small, lightweight, highly efficient, and offer high torque and high speed in a single package, with Altairnano's NanoSafe(TM) battery packs that are safe, possess rapid charge and discharge rates, have exceptional performance at high and low temperature extremes and exhibit long cycle life.
The transportation market is expected to experience rapid technological change resulting in further electrification of vehicles. As a result, a wide array of possible product opportunities are expected to develop in electric transportation and other related markets, including products for electric propulsion, power generation, power management and conversion and on-board energy storage. By collaborating on product development opportunities, both companies can potentially accelerate the commercialization of their proprietary technologies as well as develop optimized solutions that require motive power, on-board energy storage and power generation.
"UQM has a reputation for developing an array of innovative and high performance products for advanced transportation applications," said Alan J. Gotcher Ph.D., Altairnano's President and Chief Executive Officer. "This strategic alliance will allow us to offer comprehensive, integrated products and electric power solutions to a wide range of customers and markets."
"We are excited to be able to collaborate with Altairnano on product opportunities in the markets we are pursuing," said William G. Rankin, President and Chief Executive Officer of UQM Technologies, Inc. "We believe the performance attributes of Altairnano's NanoSafe(TM) battery packs can potentially add significant value to vehicles under development for our current and future customers."
UQM and Altairnano are currently collaborating on the development and commercial launch of an all-electric sport utility truck (SUT) for Phoenix Motorcars, Inc., which is being integrated and tested by Boshart Engineering. The Phoenix all-electric SUT is powered by a 100 kW UQM(R) electric propulsion system which produces over 400 ft-lbs of torque, accelerates the vehicle from 0 to 60 miles per hour in less than 10 seconds, has a top speed of 100 miles per hour and operates at peak system efficiencies of over 94%. The vehicle's 35kWh NanoSafe(TM) battery pack can be recharged in less than 10 minutes with an appropriate rapid charging station and in a typical fleet duty cycle the vehicle can travel up to 135 miles between charges. The SUT is expected to qualify as a Type III ZEV in California.
UQM Technologies, Inc. is a developer and manufacturer of power dense, high efficiency electric motors, generators and power electronic controllers for the automotive, aerospace, medical, military and industrial markets. A major emphasis of the Company is developing products for the alternative energy technologies sector including propulsion systems for electric, hybrid electric, plug-in hybrid electric and fuel cell electric vehicles, under-the-hood power accessories and other vehicle auxiliaries and distributed power generation applications. The Company's headquarters, engineering and product development center, and motor manufacturing operation are located in Frederick, Colorado. For more information on the Company, please visit its worldwide website at www.uqm.com.
Altairnano is an innovator and supplier of advanced novel, ceramic nanomaterials. A seasoned management team complements Altairnano's leading edge scientists with substantial experience in commercializing innovative, disruptive technologies. The company has developed nanomaterials for the alternative energy, life sciences and performance materials markets based on its proprietary manufacturing process. This process also provides the foundation for its innovative AHP pigment process. For more information visit: www.altairnano.com
Netter Bericht für alle die an dieses Investment glauben.
3/5/2007
Energy Giant Invests Three Million Dollars in Altair Stock
RENO, Nev., Mar 05, 2007 (BUSINESS WIRE) --
Altair Nanotechnologies Inc. (Nasdaq: ALTI), a leading manufacturer of safe, high-performance battery pack systems used in electric and hybrid-electric automobiles and stationary power systems, announced today that global power leader AES Corporation (NYSE: AES) has made a $3 million strategic investment in Altair.
AES privately purchased 895,523 treasury shares of Altair common stock at $3.35 per share, the NASDAQ closing price of Altair shares on the day prior to closing. Altair agreed to register the resale of such shares. The purchased shares represent approximately 1.5% of Altair's outstanding common shares. Cowen and Company acted as the financial advisor to Altair for the transaction.
AES is one of the world's largest global power companies, with 2005 revenues of $11 billion. With operations in 26 countries on five continents, AES's generation and distribution facilities have the capacity to serve 100 million people worldwide.
"Advanced battery technologies have the potential to transform both the electricity and transportation sectors," said Robert Hemphill, Executive Vice President of AES. "The batteries that Altairnano is beginning to ship, with their high power density and extended cycle life, offer great promise for powerful, fast charging electric vehicles and other applications."
"AES is a leader in the global power sector with a long history of innovative project development. Altairnano and AES have a common focus on the alternative energy market and we are proud to have them as a major investor," said Altair President and Chief Executive Officer, Alan J. Gotcher, Ph.D.
und Leistungsdichte hat man gewartet.
Link: http://www.altairna no.com/documents /NanoSafe_ Datasheet. pdf
AeroVironment, Altair Nanotechnologies, Go Green Holding and Micro-Vett Announce a Successful, Multiple Fast-Charge Demonstration of an All-Electric Delivery Vehicle in Oslo, Norway
Medium Duty, All-Electric Transport Vehicle Travels over 300 km in a Single Day
Last Update: 7:30 AM ET Oct 9, 2007
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RENO, Nev., Oct 09, 2007 (BUSINESS WIRE) -- AeroVironment, Inc. (AVAV:
aerovironment inc com
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1:36pm 10/09/2007
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Financials
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AVAV 26.39, +1.20, +4.8%) , Altair Nanotechnologies Inc. 'Altairnano' (ALTI:
altair nanotechnologies inc com
News, chart, profile, more
Last: 4.59+1.14+33.04%
1:36pm 10/09/2007
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ALTI 4.59, +1.14, +33.0%) , Micro-Vett, SPA and Go Green Holding AS, today jointly announced the successful public demonstrations of the All-Electric Fiat Doblo to government officials and potential commercial customers in Oslo, Norway. On October 2nd, half-way through an ongoing 60-day demonstration, the Micro-Vett Fiat Doblo, a regular size 5-seat station wagon vehicle, powered by a custom 18 kWh Altairnano high performance NanoSafe(R) battery pack, traveled 300 kilometers (186 miles) in an urban delivery circuit. The custom battery pack was fully recharged in less than ten minutes a total of three times using AeroViroments' high voltage, 125kW rated, rapid charging system. The vehicle will be driven an estimated total of 7,500 kilometers during the 60-day demonstration period, which translates to an annual equivalent use of 45,000 kilometers.
The Fiat Doblo is designed both as a commercial medium-duty transport vehicle, as well as a regular size family car. Micro-Vett has been converting standard vehicles to electric drive for the past 20 years, and today, they have a wide range of passenger and utility vehicles available for sale. Go Green expects to ship up to 20 Micro-Vett vehicles with Altairnano's 18 kWh NanoSafe(R) battery packs to customers in the next several months, and an additional 250 vehicles are planned for shipment in 2008. Altairnano offers a range of NanoSafe(R) battery packs for all-electric vehicles requiring from 10 to 35 kWh of energy storage.
"This alliance of innovative companies is a powerful combination that is committed to providing clean transportation on a global platform," said Asbjorn Slordahl, Go Green Holdings' chief executive officer. "With battery packs from Altairnano, and fast-charge infrastructure from AeroVironment, these roadway-ready, all-electric vehicles converted by Micro-Vett and distributed by Go Green are a powerful example of what happens when you combine the right technology, with the right providers, at the right time."
"This is a key step forward in demonstrating the viability of all-electric vehicles, and the fast charge infrastructure necessary to enable their practical use," said Joe Edwards, vice president and general manager of AeroVironment's Energy Technology Center. "This demonstration proves that the technology to deploy electric vehicles for everyday use is available and ready. Our PosiCharge(R) fast charge technology has demonstrated itself to be reliable for the daily operation of thousands of heavily used, low voltage electric industrial vehicles throughout North America and increasingly in Europe, Australia and Asia. Using PosiCharge(R) to support high voltage electric vehicles is a natural extension."
"This public demonstration in Norway demonstrates another all-electric vehicle platform that is powered by Altairnano's unique lithium Titanate NanoSafe battery pack product line. The NanoSafe(R) battery packs are safe, powerful, fully rechargeable in less than ten minutes with rapid charge systems, have long life and operate in extreme temperatures," said Alan J. Gotcher, Ph.D., Altair Nanotechnologies, Inc.'s president and chief executive officer. "With more than 1,700 electric-powered vehicles in the country, Norway is taking a proactive approach in the adoption of all-electric vehicle technology and products. Our innovative battery technology, which is capable of thousands of re-charge cycles, provides a necessary ingredient for the adoption of EVs around the globe."
http://www.marketwatch.com/news/story/...gchartssymb=ALTI&sid=1198546
Ministerium für außerplanetarische Angelegenheiten/
Außenkolonienkontaktdienst
die dotcom Blase ist weg ...
Nano will keiner?????????
Energie wollen alle und das möglichst effektiv, billig und langlebig...
Wenn das Militär an BZ interressiert ist (Uboot Kursk...usw) und anwendet, sind wir die nächsten die dürfen, siehe hier Satelliten, Computer Internet usw.
Schwarzenegger hat auch ein "BZ-Auto"...
Mein BatterieDepot ist aufgeladen mit:
wen es Interressiert:
Ballard Power
Hydrogenics
Heliocentrics
Millenium Cell
Worldwater
Masterflex Linde
für 2008-2010 sehe ich hier die nächsten Investements für mich...