General Electric (GE, General Electric Company)
Aufspalten heißt ja immer, das irgendwo irgendwas nicht läuft.
Und das jetzt die Zeiten anfangen, wo man GE ganz schlecht redet, aber andererseits GE eben GE ist.
Sich GE aber im Markt der Globalisierung neu erfinden muss.
Ich lege sukzessive immer nach, sehe GE als sehr langfristiges Investment und sinkende Kurse heißt ja auch, das ich billiger an Dividenden komme.
Early life and education
ohn L. Flannery was born in 1962[1] in Alexandria, Virginia.[2] The son of a banking executive at FDIC Corporation,[2] he and his two older sisters lived in Alexandria until 1971, when they moved to West Hartford, Connecticut where his father became president of a small bank.[2] He graduated from Northwest Catholic High School[3] in 1979.[4] Flannery received a bachelor's degree in finance[5] from the Fairfield University Dolan School of Business[2] in 1983.[6] Flannery later went to business school at the University of Pennsylvania, where he received a MBA from the Wharton School of Business[2] in 1987.
Career
Flannery began working at General Electric (GE) in 1987.[2][1] He was later a leader of GE's deals team.[1] Among other roles, he worked internationally "cutting deals buying and selling portfolios of undervalued assets," and he led the acquisition of Alstom SA's power business for $17 billion, which was GE's biggest industrial acquisition in its history. He began working for GE Capital in 1997 in Latin America, and GE moved him to Asia in 2005.[2] Appointed head of GE's business in India,[1] in 2009 he moved to India and began running GE's profit-and-loss statement for the country. In 2013, he became the leader of GE's business development team, running "ran mergers and acquisitions." In 2014, he began leading GE's health care unit.[2] He was tapped to become the CEO of GE on August 1, 2017.
So einen großen Dampfer kann man nicht so schnell wieder in die richtige Richtung lenken. Ich schau mir GE noch etwas von der Seitenlinie an. Mag da nicht in ein fallendes Messer greifen.
Good Luck @ all investierten People
https://www.godmode-trader.de/artikel/...uer-general-electric,5586329
Die Dividende von 5.71% scheint nicht gefährdet und sollte eigentlich stützen.
General Electric wird aktuell unter Wert gehandelt, denn die Übertreibungen finden eben sowohl auf der Up- wie auch auf der Down-Side statt. Bei der nunmehr eingeleiteten Restrukturierung wird auch GE wieder zu profitablem Wachstum zurückfinden, da mache ich mir diesbezüglich kaum Sorgen. Das angelegte Zeitfenster des Invests sollte hier jedoch schon ein etwas größeres sein.
Mit den zweiten warte ich noch mindestens 1-2 Wochen, bis es nach Boden aussieht.
Habe mich hier noch nicht eingelesen, wird also bestimmt schon geschrieben worden sein : Wenn Trump seine Steuerreform durch bekommt dürfte das enorm beflügeln... Gruß
Mein Tipp: Mit der Hälfte einsteigen!
13-11-2017§Investor Meeting
14-11-2017§Goldman Sachs Industrials Conference
15-11-2017§UBS Industrial and Transportation Conference
19-01-2018§Q4 2017 Earnings Call
19-01-2018§Q4 2017 Earnings Release
20-04-2018§Q1 2018 Earnings Release (Projected)