AEZS vs. KERX
Nach unten aber auch nach oben.
Viel zu verlieren gibt es ja wohl kaum noch.
Aber eine Überraschung kann es hier jederzeit geben.
Zum Zopt.
Phase3
Wir und Dodd haben den OS Median.
Laut Conference Call haben sie keine weiteren Auswertungen!!!
Richard Sachse
Yes, thanks Jason for this question. As David stated, what we've seen in the topline data is eventually no meaningful difference in the adverse events so far between both treatment arms. At this stage as of today I don’t have any explanation. We need to dig into the data to get our own conclusions. The only thing that I can tell you at this stage is we did not observe any meaningful difference in the adverse events so far and this includes also the cardiotoxicity events.
http://www.nasdaq.com/aspx/...optrex-results-earnings-call-transcript
Wenn nicht nach TFI ausgewertet wurde, was ich als eine Möglichkeit sehe, sind die OS Daten einleuchtend. Auch der nicht erfolgte Studienabbruch durch das DSMB ist damit zu erklären!
Wenn die Patienteneinschreibungen für die Vergleichbarkeit der Studie auf TFI ausgelegt wurde, sollte es auch nicht mehr berechnet werden. Bedeutet das eine Zoptgruppe mit einem hohen OS nicht berechnet sein könnte. Die Auswertung war über 384 Patienten!
Kein Fehler von Dodd! Der hat nur die Ergebnisse des DSMB.
Es ist möglich!!!!
Richard Sachse
Yes, Again Jason, we don’t have these details yet. What we have at this stage is really the top line data summarizing the overall, besides I don’t have the individual patient listings available yet allowing us to analyze these. However, what I would conclude at this stage that I do not expect a meaningful difference given what I just stated on Jason Kolbert's question that the populations were really very similar, the treatment duration was similar in both arms. So I would not expect at this stage dissimilarity in concomitant medication at this stage. However, as I stated I don’t have the individual data yet available. I just have the summary tables.
David Dodd
Okay, thank you. I’m going to ask Richard to weigh in on this. Richard?
Richard Sachse
Yes, thanks Jason for this question. As David stated, what we've seen in the topline data is eventually no meaningful difference in the adverse events so far between both treatment arms. At this stage as of today I don’t have any explanation. We need to dig into the data to get our own conclusions. The only thing that I can tell you at this stage is we did not observe any meaningful difference in the adverse events so far and this includes also the cardiotoxicity events.
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Dieser Dialog untermauert mir jetzt final, dass sowohl Dodd als auch Sachse komplette Versager sein müssen. Dodd ist nicht einmal in der Lage, eine grundsätzliche Einschätzung eines echten Alleinstellungmerkmales des Trails abzugeben . Noch schlimmer : Sachse auch nicht. " At this stage as of today I don’t have any Explanation". Geil. Der wissenschaftliche Leiter hat keine Idee, warum eine Drug, die eigentlich gar keinen Cardiotox aufgrund ihrer Wirkweise hervorufen sollte, es aber wohl dennoch tut. Und dafür muss er sich erst in die Daten einarbeiten. Was hat der die ganze Zeit eigentlich gemacht ?
Echt unglaublich :D
Zuerst einmal muss ich die Ergebnisse akzeptieren. Ich kann auch nicht irgend etwas behaupten. Jetzt werden die Daten analysiert. Dann werden wir hoffentlich etwas erfahren, wenn es überhaupt etwas gibt. Sollten da offensichtliche Fehler von Dodd und Co gemacht worden sein, dann werden wir nix mehr hören.
Aeterna wird nix äußern, was nicht 100 Prozent abgeklärt ist. Ich glaube allerdings an nichts mehr, denn die auswertende Einheit (DSMB) sind ja auch keine reinen Statistiker oder Amateure!
Die Hälte lasse ich jetzt bis zur Antragstellung liegen ...
Ausserdem glaube ich nicht, dass gerade Sachse nicht über die Zwischenschritte eingeweiht war. Auf gar keinen Fall...
Diese Rausrederei ist eine Frechheit.
Sie wussten das früher und machen jetzt auf dumm.
Ich konnte zwar auch nie glauben, das es so abgebrühte Manager gibt, aber jetzt...
ImmunoCellular Therapeutics, Ltd., a clinical-stage biotechnology company, develops immune-based therapies for the treatment of various cancers. Its lead product candidate is ICT-107, a dendritic cell (DC) immunotherapy targeting cancer stem cells (CSCs) and cancer antigens, which is in Phase III clinical trials for the treatment of glioblastoma multiforme (GBM).
BETHESDA, Md., Feb. 6, 2017 /PRNewswire/ -- Northwest Biotherapeutics (OTCQB: NWBO) ("NW Bio" or the "Company"), a biotechnology company developing DCVax® personalized immune therapies for solid tumor cancers, today provided a further update about the Company's Phase III trial of DCVax®-L for Glioblastoma multiforme ("GBM") brain cancer (the "Trial"). The Company announced that the partial clinical hold on the Trial has been lifted by the FDA, and that the Trial has accumulated a sufficient number of events toward the progression-free survival ("PFS") endpoint, but not yet for the overall survival ("OS") endpoint.
The Company remains blinded to all Trial data, and is only receiving and reporting updates on a blinded basis.
On February 3, the FDA lifted the partial clinical hold which had been in place on the Trial. As previously reported, the Company has been in an ongoing dialog with regulators. The dialog culminated in the FDA lifting the partial hold. As previously announced by the Company, and as the Company also informed the FDA, the Company has closed enrollment and is not going to enroll the last 17 of the planned 348 patients.
There are 331 patients enrolled in the Trial. The Trial endpoints involve thresholds of 248 "events" for PFS and 233 "events" for OS. PFS events are primarily tumor progression (i.e., recurrence), although they can occasionally be patient deaths which occur without prior evidence of tumor recurrence. OS events are patient deaths. The PFS and OS events are continuing to accumulate as the Trial continues. The PFS events have surpassed the 248-event threshold, but the OS events have not yet reached the 233-event threshold. Based upon the pace of OS events during the last six to eight months, the Company's current anticipation is that it will be several months until the Trial reaches 233 OS events.
Dr. Linda Liau, Principal Investigator of the DCVax®-L Trial commented: "It is gratifying to have the hold removed from the Trial and exciting to see this Trial now moving towards completion, although of course the longer it takes for PFS and OS events to accrue, the better the patients in the Trial are doing."
The external parties managing the Trial are now moving forward with the process to reach data lock. In this process, all data from all of the treatment visits and follow up visits for all 331 patients in the Trial, must be subjected to quality control checking. The process involves in-person monitoring visits to all of the 80-plus sites in four countries to review the files onsite, as well as other documentary confirmation and checking of all MRI images. As such, it is a multi-month process. While this process is under way, OS and PFS events will continue to accumulate.
The Trial will reach data lock when the threshold events have been reached and the quality control checking has been completed for both the PFS and OS endpoints.
When data lock is reached, external statisticians and experts will make an independent analysis of the Trial data. The Company will remain blinded until data lock has been reached and the external data analysis has been completed.
About Northwest Biotherapeutics
Northwest Biotherapeutics is a biotechnology company focused on developing personalized immunotherapy products designed to treat cancers more effectively than current treatments, without toxicities of the kind associated with chemotherapies, and on a cost-effective basis, in both the United States and Europe. The Company has a broad platform technology for DCVax dendritic cell-based vaccines. The Company's lead program is a 331-patient Phase III trial in newly diagnosed Glioblastoma multiforme (GBM). GBM is the most aggressive and lethal form of brain cancer, and is an "orphan disease." The Company is also pursuing a Phase I/II trial with DCVax-Direct for all types of inoperable solid tumor cancers. It has completed the 40-patient Phase I portion of the trial, and is preparing for the Phase II portion. The Company previously conducted a Phase I/II trial with DCVax-L for metastatic ovarian cancer together with the University of Pennsylvania
Das tut ja schon aus 10 km Entfernung weh.
Und nun willst du nach 99% Wertverlust die Leute in ein solches Messer laufen lassen? Und noch dazu keine Aussage von dir, warum hier überhaupt noch signifikante Chancen wären.
Nein danke. Bitte aufhören
MFG
Chali
Schade um die Zeit, sowas hier zu diskutieren. Bye.
in den anderen Threads blubbern, die wäre zu teuer mit drei PhaseIII Kanditaten kurz
bor Ergebnissen, wat für ein Bio-Held ;-)
Damit es auch der letzte mitbekommt!
https://finance.yahoo.com/news/...reports-stocks-watch-120000132.html
Ich weiß nicht, was ich von all den Schlangenlinien von Dodd halten soll.
Sollte sich das Blatt wenden, sollte doch ein Ami den arsch in der Hose haben, und diese Idioten mit dem Späten wecken !
Ich würde es an deren Stelle tun, wenn man liest, was einige verloren haben.
der durchschnittliche gemeine Aktionär(und da nehme ichselbst mich nicht aus) tickt so wie du.
Ob das Idioten sind bezweifle ich auch. Also mir ist nix bekannt dass die Ereignisse zu einer Verschlechterung der Firmenversorgung für Dodd&Co geführt haben.
Der Zoptabgang war für meinen Geschmack zu aalglatt! Kein hinterfragen, und das nach jahrelanger Forschung. Einzig die Aussage Zopt in die Tonne zu treten.
Das bereitet mir immer noch einen mächtig dicken Hals!
Ich behalte meine Märzer!;-)
Dann entscheide ich nach Kurs und den weiteren Erkenntnissen zu Zop.
und Mac und der damit verbundenen Riosikoabschätzung. Den Zukauf zum Drücken des Einstiegs
kurses von 3,5 auf unter 2,8 erwäge ich gerade.
mit 23 % Anstieg zeigt auch, dass das Zop Debakel raus ist und der Markt postive
Nachrichten aufnimmt. Der Boden scheint auch gefunden und der FDa-Antrag steht bevor.
Aber schlechtem Geld werfe ich normalerweise keines hinterher und es gibt genügend
andere solide Investments zur Zeit. Das Depot läuft sonst gut und ich neige dazu mir zu beweisen,
das ich keine Verluste bei AEZS realisieren muß.Das Potential auf +200% sehe ich und ich wäre aus den Buchverlusten raus.
Nov/ Dez. einen weiteren Kursanstieg. Die toxischen Finanzierungen sollten raus sein
und die üblichen Bio-Spekulationen auf Zulassungen sollten greifen. Wenn dies so kommt
sind die drei Dollar möglich bei geringen Risiko und dann eine Entscheidung auf Zulassung zu warten oder Tellverkäufe zu machen erscheint mir der richtige Weg zu sein je nach Risikoneigung.
Ein KUV von 1,5-2 sollte möglich sein.