Calypte und die Zeit nach AIDS2004 in Bangkok
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wahrscheinlich kannst du die wahrheit (schallplatte) mittlerweile weder hören noch sehen, weil es einfach weh tut, auf das falsche pferd gesetzt zun haben.
aber keine sorge: irgendeinen hype bringt cataldo nochmal. dann geht es nochmal hoch auf 0,60 und 0,70 und du wirst dich aufgeilen, dass du es mir gezeigt hast. um so größer wird der hass hinterher, wenn du dann wieder siehst, dass cataldo den hype nur dazu benutzt hat, um weiter shares an euch abzuladen.
vielleicht zocke ich doch mal mit, wenn augrid vorherdoe 0,005 bzw. 0,50 erreicht hat und ich zu 0,40 bei caly reinkomme. ich verkaufe dann meine teile wieder an dich, wenn du bei 0,60 nachkaufst (weil es jetzt ja richtig losgeht...lach)
aber lass es besser sein mit dem dortinvestieren. das ist nichts für dich. als normalsterblicher hast du dort nur schwierigkeiten wg. den ganzen nullen (lach)
http://www.advocate.com/new_news.asp?ID=13727&sd=09/17/04
Senat-Komitee genehmigt 2.4 Milliarden $ für internationale AIDS-Programme
Das Senat-Aneignungskomitee genehmigte am Mittwoch eine Auslandshilfsrechnung von 19.5 Milliarden $ für fiskalischen 2005, der 2.4 Milliarden $ für internationales AIDS, Tuberkulose, und Sumpffieber-Programme einschließt. Der genehmigte Betrag war 200 Millionen $ mehr als Präsident Bush gebeten in seinem Budget-Vorschlag aber noch weniger als die 3 Milliarden $ bereitgestellt durch den Notplan des fünfjährigen, Präsidenten von 15 Milliarden $ für die AIDS-Erleichterung. Die meisten Auslands-AIDS-Ausgaben werden zu PEPFAR gehen, der AIDS-Anstrengungen in 15 Entwicklungsländern in Afrika, der Karibik, und Asien einstellt. Der Vereinigte Von Nationen zurückbewegte Globale Fonds, um mit AIDS, Tuberkulose, und Sumpffieber Zu kämpfen, wird gesetzt, um 150 Millionen $ im US-amerikanischen Kapital zu erhalten. Das Haus genehmigte vorher 2.2 Milliarden $ für internationale AIDS-Initiativen fiskalischen 2005 in seiner Auslandshilfsrechnung
Gruß
C.O
Joint call for action follows Mandela's plea at Bangkok International AIDS Conference to strengthen fight against tuberculosis
Living with HIV and TB
21 SEPTEMBER 2004 | ADDIS ABABA, ETHIOPIA -- Expanding access to tuberculosis treatment, combined with introducing HIV testing and anti-retroviral (ARV) delivery into TB programmes, could save the lives of as many as 500 000 Africans living with HIV every year and is one of the most cost-effective ways to ensure the survival of HIV-positive people, according to international health experts meeting this week in Addis Ababa, Ethiopia.
Joint TB and HIV interventions are among the best ways to accelerate access to ARVs and to help reach the “3 by 5” target of three million people on HIV treatment by the end of 2005, according to WHO and UNAIDS. “If we jointly tackle TB and HIV, we can be much more effective in controlling both diseases,” said Dr Peter Piot, UNAIDS Executive Director.
Of the estimated 25 million Africans now living with HIV, about eight million also harbour the bacillus that causes TB. Each year, 5-10% of these eight million co-infected people develop active TB and up to half, or four million, will develop the disease at some point in their lives.
Without TB treatment, HIV infected people with TB typically die within months. Yet national TB programmes in Africa are currently treating fewer than half of HIV-positive people with active TB - despite the fact that they respond just as well to TB treatment as HIV-negative people, and the cost of TB drugs is as low as US$ 10 per patient. But few TB patients are currently offered an HIV test, and only a handful receive ARVs. Providing ARVs to HIV infected TB patients is now a WHO 'standard of care' policy.
“As we scale up efforts to increase access to ARVs in Africa we must simultaneously help people living with HIV survive their bouts episodes with tuberculosis,” said Jack Chow, Assistant Director-General of the World Health Organization. “This is one of the most effective ways we can help save lives in Africa.”
The lack of attention to the risk TB poses for people living with HIV was highlighted by Nelson Mandela at the recent XV International AIDS Conference in Bangkok in July. "TB is too often a death sentence for people with AIDS," Mandela said. "Today we are calling on the world to recognize that we can't fight AIDS unless we do much more to fight TB as well."
At the Addis Ababa meeting, the TB/HIV Working Group of the global Stop TB Partnership - comprising experts from WHO, UNAIDS, the Centers for Disease Control and Prevention, USAID and other international bodies, as well as Zackie Achmat and other leading African AIDS activists - called for rapid uptake by African governments of collaborative interventions to tackle the two diseases simultaneously.
In addition to strengthening DOTS* programmes in Africa to diagnose and treat TB, these interventions include regularly offering counselling and testing for HIV into TB control programmes; screening for TB in HIV/AIDS programmes; and providing preventive therapy for co-infected people to prevent the development of TB disease. Managers of several DOTS programmes in Africa have already committed themselves to support the delivery of ARVs to TB patients who are HIV-positive.
The Working Group also pledged to provide technical assistance to any country wishing to submit a TB/HIV proposal for the next round of the Global Fund Against AIDS, Tuberculosis and Malaria (GFATM).
“We cannot talk seriously about fighting AIDS while ignoring TB,” said Richard Feachem, Executive Director of the Global Fund to Fight AIDS, TB and Malaria. “In Africa, TB and HIV collaborate to kill." Feachem said the Global Fund will modify its proposal guidelines to request that AIDS proposals also include a strategy to address TB, and likewise TB proposals also include HIV/AIDS.
In some regions of Africa, 75% of TB patients are infected by HIV. Yet in Ethiopia, Kenya, Mozambique, Uganda and Zimbabwe, fewer than 40% of people living with both TB and HIV are receiving proper TB treatment. In Nigeria, less than 10% of these cases are receiving proper TB treatment.
gruß werweiß
wieder mal von cataldo verarscht? das muß schon weh tun.
ich geniesse es, das kade augrid verfolgt und ich grinse mir schon jetzt einen ob der baldigen kurssteigerung.
standing: die übung mit der null hast du ja auch...bei caly...eine dauernull sozusagen. gewöhnt man sich daran eigentlich so über die monate und jahre hinweg? würdest du eine 1 vor dem komma überhaupt erkennen?
kade, komm mal rüber zu W:O zum gucken, werde heute einige neue kommentare schreiben...
tschüß ihr lieben und viel glück weiterhin mit cataldo und seinen vollmundigen ankündigungen.
hier mal was grünes für dich von der vorbörse:
CALYPTE BIOMEDICAL - : HIV
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keiner mehr da, der nach kursen fragt? warum denn?
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Kein Wunder, wenn man mal wieder Dein heutiges unverschämtes Posting als joenrw auf RB liest. Beleidungen ohne Ende. Was soll das bitte ?
http://ragingbull.lycos.com/mboard/...?board=RB%3AHIV&origsymbols=hiv
By: joenrw
22 Sep 2004, 09:36 AM EDT
Msg. 209 of 209
where is that f u c king moron dr. abbitto? I haven´t read him for a long time!
muahahahahahaha!!!
Im www bist Du n ganz starker ! Die Frage ist, ob Du das auch jemandem ins Gesicht sagst, der vor Dir steht ?! Wohl nicht. Wahrscheinlich hättest Du da Schiss, dass Du mal wieder mächtig eine aufs Maul kriegst ;-) Du kleiner Möchtegern...
wird dir nicht gelingen....
im ernst kade: dich würde ich gerne mal im dunkeln treffen, um mit dir über so manches zu diskutieren, bussi
nein, habe derzeit für caly nur delayed quotes, da einge RT-anbieter die caly-umstellung auf die amex wohl nicht verkraftet haben. kann ich auch verstehen. ist auch die lachnummer schlechthin...
Das sollte doch wohl erlaubt sein.