Local.com aussichtsreich
Seite 184 von 373 Neuester Beitrag: 25.04.21 00:22 | ||||
Eröffnet am: | 03.11.09 12:52 | von: Libuda | Anzahl Beiträge: | 10.314 |
Neuester Beitrag: | 25.04.21 00:22 | von: Franziskakuf. | Leser gesamt: | 671.492 |
Forum: | Hot-Stocks | Leser heute: | 562 | |
Bewertet mit: | ||||
Seite: < 1 | ... | 182 | 183 | | 185 | 186 | ... 373 > |
http://www.spreebird.com/deals/pasadena
Das ist nicht unbedingt ein Vorwurf gegenüber dem Management, denn in dem Hype von vor zwei Jahren glaubten alle, dass dieser Bereich der absolute Renner werden würde. Und es wäre für Local Corp sehr schlecht gewesen, wenn es so gekommen wäre und man nicht einen Fuß in der Tür gehabt hätte.
"IRVINE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Local.com Corporation (NASDAQ: LOCM), a leading online local media company, today announced that the company has been awarded patent number 8,032,427 by the U.S. Patent and Trademark Office covering a system for providing localized shopping information.
Acquired by Local.com in April, 2011, Krillion is a leading location-based product search service that connects online shoppers with products available in stores locally, with current discount, pricing and product information. Krillion's localized shopping data adds local relevance at the product level and enables national campaigns to reach web-influenced local shoppers across the U.S. Today, the growing Krillion local search index includes more than 1,200 brands representing more than 77,000 products from more than 70,000 retail locations."
http://www.businesswire.com/news/home/...Patent-Number-8032427-System
–Local web indexing (for indexing local web sites across the web)
–Pay per call for local and commercial searches via a mobile device (multiple patents)
•The billion dollar industry question: How do we monetize mobile?
–Dynamic cascading menu search (for product search on tablets and smart phones)
–Bulk domain registration and content management (for very large scale SEO)
Quelle: Link in #4560
by flankenking.Jan 28, 2013 4:41 AM.Permalink
.
• Proprietary platform and know-how:
» Real time business, product and services data integration
» Large scale local/commercial content production and syndication
» Very large scale CPC ad-serving and distribution
» Web indexing and local search relevance
» Very large scale SEO, SEM campaign expertise
» Local display ad production and syndication
» Web hosting and local/commercial domain name acquisition
• 11 patents issued, 9 pending
» Key patents
– Local web indexing (for indexing local web sites across the web)
– Pay per call for local and commercial searches via a mobile device (multiple patents)
• The billion dollar industry question: How do we monetize mobile?
– Dynamic cascading menu search (for product search on tablets and smart phones)
– Bulk domain registration and content management (for very large scale SEO)
Quelle: Link in #4560
http://www.noz.de/deutschland-und-welt/wirtschaft/...ktionsmodell-auf
Aber man soll ja bekantlich nicht knausern, wenn man - wie ich - hohe Kurssteigerungen erwartet.
Grow revenues in Network (most profitable revenue stream)
» Expand number of sites via business development team (more traffic)
» New products planned… product directory, „Launch by Local‟ SMB private label, publisher dashboard
» Leverage platform to produce new local/commercial content to grow traffic/site
The Gazette
The Record Searchlight
The State Journal-Register
The Telegraph
Treasure Coast
Triangle411
Valley News
Ventura County Star
Vermont Today
Washington Post
Journal Star
Knoxville News Sentinel
LaCrosse Tribune
NC Times
Newsday
Norwich Bulletin
Observer-Reporter
Orange County Register
Pittsburgh Post-Gazette
San Diego Union Tribune
Santa Ynez Valley News
Savannah Morning News
St. Louis Post-Dispatch
Star Banner
The Arizona Republic
The Augusta Chronicle
The Commercial Appeal
The Dispatch
The Examiner
The Florida Times Union
Arizona Daily Star
Arkansas News
Boston Herald
Columbia Daily Herald
Cumberland Times News
Daily Herald - Utah
Daily Princetonian
Daily Tarheel
East Valley Tribune
Honolulu Star Advertiser
"Mark Zuckerberg has a problem. He does not seem concerned about monetizating his creation, only interested in enhancing the Facebook user experience. However, shareholders like their companies to make money. Facebook would need to compile more robust data on members to entice advertisers. To do that, it would have to require more information in a member's profile that could perhaps border on privacy invasion or scare members already afraid of identity theft. Two years ago Zuckerberg pushed the social network envelope with "Groups," allowing users to put friends in categories without prior approval of the friend.
Clicking to dial a local business through Facebook's Bing should further line Local Corps's pockets because it owns the highly specific Enhanced Directory Assistance patents."
Source: Seeking Alpha - A Very Importan Article (My advice: Go to Seeking Alpha and read the complete article at once.)
http://seekingalpha.com/article/...corporation-investors?source=yahoo
die bewegungen sind massiv und so macht das ja auch richtig spass.
ich hatte von euch vor einiger zeit mal etwas dazu gelesen, dass locm massiv geshortet wird, sozusagen im fokus professioneller shorties steht.
könnt ihr mir dazu etwas sagen, hat das nachgelassen ?
oder ist das noch immer so ?
wenn ja, warum sind die so aggressiv auf local, deren geschäfte laufen doch gut und die bilanz ist soweit auch ok ?
Seit diesem Zeitpunkt wird der Kurs der Aktie fast ausschließlich von Shortsellern gemacht, die nach meinen Beobachtungen gigantische Mengen leer verkaufter Aktien vor sich her schieben. Dabei kann man die veröffentlichten Shortselling-Zahlen vergessen, denn die erfassen nur das erlaubte gedeckte Shorten, also das mit einer gleichzeitig einhergehenden Wertpapierleihe - nacktes Shorten bleibt dabei außen vor, denn niemand wird sein nicht legal Vorgehen irgendwo hin melden. Bankräuber melden sich ja auch nicht abends nach dem Banküberfall bei der Kripo und geben Telefonnummer und Adresse an.
mir sind deine beiträge schon ins auge gestochen.
es gibt nichts besseres für einen thread, als ein börsianer der wirklich gut im thema ist.
vielen dank dafür, hoffentlich bekommst du über kursgewinne die belohnung dafür
potenzial ist ja da, local muss nur noch die richtigen hebel umlegen.
lässt sich das basisgeschäft eigentlich direkt auf mobile local search umsetzen ?
haben sie potenzial und kunden dafür, haben sie etwas,was man mobil nutzen möchte ?
sie bräuchten zb ladengeschäfte bzw ketten als kunden, eine nennenswerte reichweite bei den nutzern, dann könnte man mobile local search etablieren.
zb zusätzlich zu klassischen werbeeinträgen eine automatische werbeübermittlung an die kunden, wenn diese gerade in der nähe von geschäft xy sind.
das sollte mal das ganz große geschäft werden, aber ich habe lange nichts mehr davon gehört
Das ist sicher eine spannenende Frage, die nicht so einfach zu beantworten ist. Dabei muss man zusätzlich einmal festhalten, dass Mobile den Desktop nicht ersetzt, sondern zumindest bisher bei Nutzungsarten wachsen, Mobile aber sehr viel schneller. Dadurch wächst die Desktop-Nutzung sehr viel langsamer oder wird eines Tages vielleicht auch stagnieren oder zurückgehen - aber da sind wir noch nicht.
Der große Vorteil für Local Corp ist gerade, dass das Unternehmen in beiden Bereichen sehr gut verankert ist - eigentlich für Mobile sogar noch bessere Voraussetzungen bietet als für den konventionellen Bereich.
IRVINE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Jan. 22, 2013-- Local Corporation (NASDAQ: LOCM), a leading online local media company, today announced record organic and mobile search traffic for the fourth quarter 2012.
Mobile traffic also continued to grow, representing 25 million MUVs during the fourth quarter 2012, up 220 percent from 8 million MUVs during the year ago period.
http://ir.local.com/...irol-newsArticle&ID=1776460&highlight=
Wie absurd daher eine Bewertung mit nur 39 Millionen Dollar wie momentan ist, muss ich daher wohl nicht extra erläutern und die meines Erachtens entscheidende Ursache dafür, habe ich ja in #4596 schon ansatzweise beschrieben.
oder ist mobile bisher nur eine theoretische möglichkeit ?
das wäre schon sehr spannend, denn mobile werbung wird, der meinung ist auch google, eines tages, ich meine bis 2020, größer sein als klassische internetwerbung.
wenn man die größe kennt, bekommt man eine vorstellung von den möglichkeiten
wenn local da früh dabei ist, dann ist der hebel bei der marktkap natürlich gigantisch
1 Nutzer wurde vom Verfasser von der Diskussion ausgeschlossen: tradeconto