Cardiome Pharma in der analyse
Seite 1 von 24 Neuester Beitrag: 25.04.21 00:24 | ||||
Eröffnet am: | 02.06.10 14:34 | von: Chalifmann3 | Anzahl Beiträge: | 581 |
Neuester Beitrag: | 25.04.21 00:24 | von: Juliaqyfta | Leser gesamt: | 88.747 |
Forum: | Hot-Stocks | Leser heute: | 25 | |
Bewertet mit: | ||||
Seite: < | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ... 24 > |
Mit einem Marktpotenzial von bis zu USD 2 Mrd. darf CARDIOME PHARMA bei einer Zulassung seines neuen Medikaments gegen Herzrhythmusstörungen rechnen! Klinische Studien haben kürzlich ergeben, dass 52% der Patienten, die mit dem Präparat RSD1235 in einer Studie der Testphase III behandelt wurden, zu einem gesunden Herzschlag zurückgefunden haben. Herkömmliche Behandlungsformen weisen bislang dagegen eine Erfolgsquote von gerade einmal bis zu 4% auf. Stark auch das Sicherheitsprofil des Medikaments: Lediglich 13% der Probanden klagten während der Behandlung über Begleiterscheinungen, während die Quote bei sonst üblichen Behandlungen bei 18% liegt. Damit könnte das Medikament zur Standardtherapie dieses Krankheitsbildes aufsteigen,also was wollen wir mehr .....
MFG
Chali
Aber erstmal abwarten wohin der Gesamt-Markt in den nächsten Tagen hinläuft. Der Dow und Dax scheinen angeschlagen zu sein. Hab mal sicherheitshalber einen put auf den DAX gekauft um das Depot halbwegs abzusichern und natürlich noch cash.
P.S Du hast E-mail wegen "Katjuscha",du weist schon ....
MFG
Chali
MOR, Analytik Jena .... und das passiert unserem Börsen-Guru ;-))))
P.S. Ob sich unsere "Zoni-Lady" damals mit Intershop ne blutige Nase oder mehr geholt hat und seitdem geschlechtsspezifische Probleme hat ? Ich halt mich da mal lieber schön raus .....
MFG
Chali
,die nervös sind,habe gerade mal einen blick in unser geliebtes MOR-Longs-forum geworfen und musste feststellen,dass Ecki alle Hände voll zu tun hat -auf seine ureigene charmante Art - jede Verästelung des dort wildwuchernden Debattendschungels unser gramgebeugten Longs im Griff zu behalten,die durchhalteparolen von Katjuscha "Man muss Fehlentwicklungen des kurses erkennen und für sich nutzen" ? werden auch bald ihre salbungsvolle wikung verloren haben,da bin ich mir ziemlich sicher !
Chali
Data Presented During Late-Breaking Clinical Trials Session at the Heart Rhythm Society (HRS) Annual Meeting
Friday May 14, 2010, 10:00 am EDT
DENVER--(BUSINESS WIRE)--In a new Phase III study, BRINAVESSTM (vernakalant) intravenous, an investigational compound being developed in the European Union by Merck (known as MSD outside the USA and Canada) (NYSE: MRK - News) and Cardiome Pharma Corp. (NASDAQ: CRME / TSX: COM) to treat atrial fibrillation, showed that BRINAVESS was superior to amiodarone injection, in converting patients' heart rate from atrial fibrillation (AF) to sinus rhythm (SR) within 90 minutes of the start of administration. The results of the study were presented today during a late-breaking clinical trials session at Heart Rhythm 2010, the annual meeting of the Heart Rhythm Society.
In the study, called AVRO (Active-Controlled, Multi-Center Study of Vernakalant Injection versus Amiodarone in Subjects with Recent Onset Atrial Fibrillation), 51.7 percent (n=116) of patients on BRINAVESS converted from atrial fibrillation to normal sinus rhythm within 90 minutes, versus 5.2 percent (n=116) in the amiodarone group (p<0.0001). The median time to conversion in patients who responded to BRINAVESS was 11 minutes.
"Atrial fibrillation is the most common abnormal heart rhythm and its prevalence has increased over the past 20 years. It is important to have therapies that convert patients back to a normal heart rhythm as quickly as possible," says John Camm, BSc, M.D., FRCP, professor of Clinical Cardiology at St George's, University of London and lead investigator of the AVRO study. "The efficacy and safety results of vernakalant in this study are encouraging."
About the AVRO study
This phase III randomized, double blind, active controlled, double dummy, multi-center trial enrolled a total of 254 patients with symptomatic atrial fibrillation of 3 to 48 hours duration of which 232 were randomized to receive either BRINAVESS, n=116 (3 mg/kg over 10 minutes; followed by 2 mg/kg over 10 minutes if needed after a 15-minute break) or amiodarone, n=116 (5 mg/kg over 60 minutes, followed by 50 mg over 60 minutes until patient converts).
The primary endpoint of the AVRO study was the proportion of patients with conversion to SR within 90 minutes. The secondary endpoints were (1) time to conversion of SR within 90 minutes; (2) proportion of patients without AF symptoms at 90 minutes; and (3) change in quality of life, assessed at hour two using a 100-point visual analogue scale (VAS). Safety was assessed through the monitoring of adverse events, vital signs, continuous telemetry monitoring, 12-lead Holter monitoring, 12-lead ECGs, and laboratory tests.
Data on the secondary endpoint showed that 53.4 percent of patients (n=116) in the BRINAVESS group had no AF symptoms at 90 minutes versus 32.8 percent in the amiodarone (n=116) group (p=0.0012). There was also a significant improvement in quality of life (p=.0006) in the BRINAVESS group, n=116, (10.9 point increase) compared to the amiodarone group, n=116, (5.6 point increase). Quality of life was assessed at screening and two hours after the start of infusion using the EQ-5D Health Questionnaire. The EQ-5D is a standardized instrument, self-completed by respondents, used to measure health outcomes.
The most common adverse events within 24 hours of infusion (> 2 events in either group) were dysgeusia (bad taste in mouth) which occurred in 6.9 percent of patients on BRINAVESS (n=116) versus zero on amiodarone (n=116); cough (3.4 percent on BRINAVESS vs. 1.7 percent on amiodarone); sneezing (3.4 percent on BRINAVESS vs. zero on amiodarone); atrial fibrillation (3.4 percent on BRINAVESS vs. zero on amiodarone); nausea (2.6 percent on BRINAVESS vs. 1.7 percent on amiodarone); dizziness (2.6 percent in both the BRINAVESS and amiodarone groups); and hypertension (2.6 percent on BRINAVESS vs. zero on amiodarone).
About BRINAVESS
BRINAVESS is an investigational compound being developed in two formulations, oral and IV, for the treatment of atrial fibrillation. BRINAVESS in the intravenous (IV) formulation is currently under review in the European Union (EU). BRINAVESS in the oral formulation is being developed for daily maintenance of normal heart rhythm in patients with atrial fibrillation to prevent reoccurrence of atrial fibrillation and is currently in Phase II development.
In April 2009, Cardiome and Merck announced a collaboration and license agreement for the development and commercialization of vernakalant. The agreement provides a Merck affiliate, Merck Sharp & Dohme Corp., with exclusive global rights to vernakalant oral, and provides another Merck affiliate, Merck Sharp & Dohme (Switzerland) GmbH, with exclusive rights outside of the United States, Canada and Mexico to vernakalant IV
MFG
Chali
Ich hab hier der vollständigkeit halber auch noch ein Bildchen für euch,auf dem ganz klar -auch für Chartlaien - zu erkennen ist,dass alle kurz,- mittel,- und langfristigen Indikatoren,und bei Zulassung sowieso,keine frage, geradewegs auf mindestens 100 $ zulaufen,was auch meinem persönlichen Kurswunschziel entspräche !
Na dann ,Prost Mahlzeit !
Chalifmann
Zunächst möchte ich Chalifmann gratulieren, der diese geniale Aktie entdeckt hat.Ich werde sie selbstverständlich in mein Musterdepot aufnehmen. Es ist zwar nicht unbedingt immer ratsam auf lebende Legenden zu hören ,nach dem motto "Der Prior hat gesagt......" ,aber in vorliegendem Falle sollte man unbedingt auf chalifmann hören,ich werde es tun und entsprechend handeln,um endlich wieder vom schlechtesten zum besten Fonds der Welt aufzusteigen.Ich kann allerdings das Kursziel von Chalifmann und das meines Kollegen Förtsch absolut nicht nachvollziehen. Deshalb halte ich dagegen: 500 Dollar!
Euer Egbert Prior
Hm,jetzt bestätigt sich plötzlich mein ursprünglicher Verdacht zu Seattle Genetics doch,noidea. Die haben jetzt positive Daten zu einem Phase-3 Antikörper gegen Lymphoma gebracht und erwarten obendrein Top-Line rssults im 2.Halbjahr 2010. Ich weiss wirklich nicht,was ich dir raten soll Du könntst dir ja vielleicht überlegen,das teil doch mal mindestens auf die watch zu nehmen,ich habe jedenfalls nicht die absicht einzusteigen,wenngleich die aktie heute schon einigermassen gut gefeiert wird,tja davon können unsere gebeutelten MOR-Longs wohl noch eine ganze zeit lang träumen ....
Na,denn ...
P.S. Go !! CRME !! GO !!
Wie bekommt dir deine Zwangspause im Schach ?
MFG
Chali
Muss mich noch etwas auf deine Eröffnung vorbereiten, damit ich nicht allzuschnell abschmiere :-)))))
Cytokinetics (Nasdaq:CYTK)
MFG
Chali
Bin am überlegen, ob ich einsteigen soll....