Sind Tauschbörsen Schuld sind an Krise der Musikin
Seite 1 von 1 Neuester Beitrag: 19.08.02 16:13 | ||||
Eröffnet am: | 16.08.02 21:05 | von: Rexini | Anzahl Beiträge: | 11 |
Neuester Beitrag: | 19.08.02 16:13 | von: Slash | Leser gesamt: | 3.328 |
Forum: | Talk | Leser heute: | 3 | |
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Das ist vorbei.
Habe heute gelesen, daß die "wieder richtige Stars aufbauen wollen, keine Eintagsfliegen mehr" ...
Obwohl: Shakira nude wäre schon einen Hinkucker wert, oder?
Heute aber millionen zu verdienen ist nicht mehr "IN" -milliarden müssen her.
Shakira find' ich sexy :-)
MP3s are good for music biz
By Andrew Orlowski in London
Forrester Research has surveyed a thousand music customers and concludes that MP3 downloads are good for the music business.
Twenty per cent of those surveyed - two groups Forrester describes as "music lovers and music learners" - buy 36 per cent of CDs, and these enthusiastic downloaders said MP3s had no effect on their CD purchasing.
"The idea that digital music is responsible for slump is completely false," concludes Forrester analyst Josh Bernoff.
The news will dismay the entertainment pigopolies*.
Forrester attributes the 15 per cent slump in music sales to a number of other factors. The economy is in a slump, there's much more competition from games, from DVDs - which saw an 80 per cent rise in sales - and most interestingly - from the "limited playlists" rotated by commercial US radio stations.
Forrester notes that one company, ClearChannel controls 60 per cent of radio, so new artists don't get the opportunity to be heard.
"Playlists are very short," it notes.
And that's how the Recording Industry of America Association (RIAA), the music Pigopolists' trade association, likes it. It has lobbied hard to tighten its grip on alternative promotional channels recently, forcing many small webcasters off the air by imposing royalties that traditional radio stations don't have to pay.
Forrester is upbeat about the industry's prospects - if only they were smart enough to embrace downloads. But Forrester concludes that it is essential that citizens have variety - "more than two or three labels worth of choice" - and that their right to control music, to copy and burn it, is preserved.
"Labels have to stop focussing on distribution, and concentrate on promotion, and new accounting systems," says Bernoff.
"There's a chance that labels can monetize peer-to-peer networks," he adds.
Es sind die Teenies überwiegend,die hier unterwegs sind,sehr selten jemand der berufstätig ist.
http://www.ariva.de/board/105172/...&search_id=Kicky&search_full=&418
Und es ist mir klar, daß sich nicht jeder so wie ich verhält, aber ich denke daß jeder wahre Musikfan nicht auf seine Platten verzichten will und insofern hege ich die Hoffnung, daß mp3s vielleicht nicht der Musikindustrie helfen, sondern denjenigen Leuten, die das ganze nicht als Industrie auffassen, sondern aus Freude an der Musik machen. Dies würde auch erklären, warum gerade Audiogalaxy dichtgemacht wurde, daß gerade das größte Angebot abseits des mainstreams hatte.
Grüße Max
wenn ich dann iTunes starte ist alles schön sortiert vorhanden.
Where is the beef?
Gruß slash