Ricardo.de


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Neuester Beitrag: 04.07.00 14:59
Eröffnet am:26.06.00 11:04von: KablerAnzahl Beiträge:10
Neuester Beitrag:04.07.00 14:59von: RalphGawlickLeser gesamt:3.623
Forum:Börse Leser heute:3
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834 Postings, 8724 Tage KablerRicardo.de

 
  
    #1
26.06.00 11:04
Hallo zusammen!

Was glaubt ihr, ist Ricardo auf diesem Niveau ein Kauf? Oder sollte man noch zuwarten...? Ich habe das Gefühl, dass vielleicht noch 4-5 EUR gegen unten drin sind, aber mehr nicht.

Danke schon im Voraus für eure Meinungen.  

834 Postings, 8724 Tage KablerRe: Ricardo.de

 
  
    #2
26.06.00 12:57
Keine Meinungen zu Ricardo.de???  

93 Postings, 8724 Tage peiperRicardo kaufen nur Selbstmörder! Bei 25 bis 28 euro wieder ein Kauf! o.T.

 
  
    #3
26.06.00 13:03
 

834 Postings, 8724 Tage KablerRe: Ricardo.de

 
  
    #4
26.06.00 13:08
Was kaufst du dann...? Im NM müssen in dem Fall viele Selbstmörder rumlaufen bei diesen KGV's und dem volatilen Markt!!!  

93 Postings, 8724 Tage peiperNa gut, einen Tip: update.com mal genauer anschauen! o.T.

 
  
    #5
26.06.00 13:09
 

1278 Postings, 9010 Tage Buckmasterricardo.de Top oder doch ein Flop ?

 
  
    #6
26.06.00 14:01
Ich würde ricardo.de kaufen
Alleine die 17%, die man durch die Übernahme im Juli/August bekommt, machen einen Kauf m. M. nach schon schmackhaft (akt. Kurs ricardo: 60 EUR, QXL 1,63 EUR, 1 ricardo = 42,6 qxl -> 17 %).


Ich denke QXL dürfte bei 100 p den Tiefpunkt erreicht haben. Vielleicht geht es noch kurzfristig darunter. Das Risiko nach unten ist durch die mittlerweile sehr günstige Bewertung aber stark begrenzt. Bei einem Quartalswachstum von ca. 70 % (Wachstum zum Vorjahresquartal um 1.400 %!!!) und einem KUV von 11, macht ricardo ja fast schon VW und Daimler Konkurrenz in der günstigen Bewertung (c: .

Ich habe bei 185 EUR einen Teilverkauf bei ricardo gemacht, da ich damals kurzfristig ricardo für ausgereizt hielt. Jetzt kann man meiner Meinung nach aber wieder günstig einsteigen.

Mein Kursziel: 130 EU bis zum Jahresende.

mfg
Buckmaster


Watchlist
ricardo.de
22.05.2000/19:04
WKN: 702070 Aktueller Kurs: 75 Euro
Aufnahmekurs: 31 Euro Kursziel: 150 Euro
 
ricardo.de Top oder doch ein Flop
Internetwerte möchte anscheinend aktuell keiner mehr haben! Den Eindruck kann man aktuell zumindest gewinnen! Seit der Übernahme durch QXL die wird ürsprünglich sehr positiv eingestuft haben hat ricardo.de aktuell gut 25 % seines Wertes abgegeben. Die große Frage die sich die Anleger nun allmählich verstärkt stellen ist, werden diese Firmen jemals Gewinn machen?
Dafür spricht in Falle von ricardo.de und QXL, dass beide Unternehmen gemeinsam eine ganz hervorragende Marktposition haben. Dies dürfte ein Überleben erleichtern! Doch gehört QXL zu den großen Cashburnern seiner Zunft und aktuell dürfte es diesen schwerfallen neues Kapital an der Börse aufzunehmen! Dies erhöt das Risiko in diese Anlage enorm!
Dieser Stimmungswechsel an der Börse konnte von uns so nicht vorgesehen werden! Auch nicht, dass Internetunternehmen nun gänzlich neu bewertet werden! Aus diesem Grunde sehen wir uns gezwungen vorerst das Kursziel auf 150 Euro herabzusetzen, da uns die alte Größe aktuell unerreichbar erscheint!
Wir können und wollen aktuell auch niemanden empfehlen auf dem heutigen Niveau einzusteigen. Noch sind die Märkte sehr nervös und man weis auch nicht wie sich das Geschäft der Hamburger in Zukunft entwickelt. Wir sind diesbezüglich allerdings weiter positiv!
Sollten sie seit unserer Empfehlung investiert sein, kann man evtl. über Gewinnmitnahmen nachdenken! Ganz aussteigen sollte man allerdings nicht, da die Stimmung an den Börsen bekanntlich auch schnell wechseln kann!  

www.geldmachtspass.de

 

1278 Postings, 9010 Tage Buckmastersieht doch gar nicht schlecht aus...

 
  
    #7
26.06.00 15:34

1278 Postings, 9010 Tage BuckmasterEBay Gets Some Competition From European Rival QXL

 
  
    #8
27.06.00 21:33
EBay Gets Some Competition
From European Rival QXL
By THOMAS E. WEBER

LONDON -- From the busy neighborhood of Hammersmith, 5,000 miles from Silicon Valley, eBay doesn't look quite so invincible. Here at its headquarters, and throughout much of Europe, a three-year-old Internet auction company called QXL.com claims the home-field advantage.

Despite an often-awkward Web site and a name nowhere near as famous as eBay's, QXL (qxl.com) is well on its way to dominating the Net auction market in Europe. But rather than fielding one Web site for the entire continent, QXL has moved methodically from nation to nation, launching new sites in some and buying up established players in others.

For U.S. companies hoping to expand their Internet horizons around the world -- as well as for European startups wondering how to fend off competition from established Silicon Valley dot-coms -- QXL's approach offers a valuable roadmap. Thinking global, in QXL's view, means thinking local.

Yet QXL's success is by no means assured. EBay, which launched a dedicated site for the United Kingdom early in 1999, is coming on strong. And QXL's share price has fluctuated wildly. As QXL pursues its ambition, the auction war in Europe promises to provide a case study on how to exploit the Web world-wide.

Join Tom Weber for a live discussion on the U.K.'s auction site, Monday at 2 p.m. EDT or a bulletin-board discussion with Tom Weber and other Interactive Journal readers.

"We're operating in 12 different languages," says Jim Rose, QXL's 39-year-old CEO. "That means 12 different currencies, too. It's not that there's a difference between online auctions here and in the U.S. The issue is how you execute."

FOR STARTERS, THAT MEANS a fair bit of hand-holding to reassure Europeans who have never placed a Web bid before. EBay's auctions of Beanie Babies and baseball cards are old hat to U.S. Net surfers, but Europe lags behind in bringing consumers online. So in addition to merchandise for sale by fellow members, QXL lets users bid on goods from merchants. The logic: Give users who are wary of buying from strangers a chance to deal with an established retailer.

U.S. sites, most notably Onsale.com, have also offered such business-to-consumer auctions. But the sales never caught on the way eBay's consumer-to-consumer auctions did. QXL executives say they don't care about the long-term prospects of business-to-consumer auctions. They just want to make sure the millions of European Web users who have never used an auction feel comfortable.


QXL started out in 1997 as Quixell ("quick sell"), a site launched by Tim Jackson, a former columnist at the Financial Times. At the time, U.S. sites like eBay and Onsale had already demonstrated how the Internet could bring the auction format, usually used only for high-priced items like art and antiques, to a mass market. But the market in the U.K. and throughout Europe was wide open.

Now, including sites the company is in the process of buying QXL's reach extends to Germany, France, Italy, the Netherlands, Norway, Denmark, Spain, Poland, Sweden and Finland, including sites the company is in the process of buying. When QXL got big, Mr. Jackson stepped aside and the company now boasts a management team from across Europe. But it is led by two Americans. Mr. Rose, the CEO, came to the U.K. to work for Dun & Bradstreet and was recruited by QXL. The chairman, Jonathan Bulkeley, ran barnesandnoble.com.

You can e-mail Mr. Weber at tweber@wsj.com or visit the E-World Center.

Stanislas Laurent, a 31-year-old Frenchman who serves as QXL's senior vice president for sales and marketing, jokes about the fact that Europe's home-grown auction site is run by Yankees. "That's sad, isn't it?" he says with a laugh. But, he adds, it reflects the fact that the European Web industry grew up later. "Two years ago, the Internet was still of very marginal interest for most senior executives in Europe," he says.

MR. LAURENT SPEARHEADS QXL's European expansion efforts, and he proudly shows off the company's sites. Though the QXL logo looks identical on each, the merchandise featured on the sites' front pages varies substantially. For instance, a merchant auction on QXL's German site features a vacation package to Majorca, a popular destination for German travelers. "You would never find that on the list for a U.K. promotion," Mr. Laurent explains. "In the U.K. it would be Madrid, or maybe St. Lucia."

To make sure its sites cater to their local audiences, each gets an office and a staff that customizes the fare and oversee local marketing efforts. QXL didn't apply that approach in Germany. When it tried to launch a site there by remote control from the U.K., the effort failed, and in May it decided to buy German online powerhouse Ricardo.de for $1 billion.

If each site needs so much tailoring, is there really an advantage to expanding across Europe? Yes, QXL executives say, especially when developing technology. QXL wants a single system that can be easily customized for each new country. "One of our top priorities now is increasing control for the local teams," Mr. Laurent says. "I doubt that would be on the top of the technology wish list for most U.S. companies."

Receive e-mail notifying you of the latest publication of E-World. See the Personal Journal e-mail setup page for details on how to subscribe.

Users say QXL still has work to do in the technology department. "QXL is painfully slow and antiquated compared with eBay," says Heather Gardner, a 42-year-old bank clerk from Whitstable, North Canterbury who sells antiques and collectibles online. But, she adds, her merchandise sells far better on QXL than eBay's U.K. site. "For some reason I get the sales there," she says.



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60 Postings, 8814 Tage Helpdesk2000Nimmt es denn gar kein Ende???

 
  
    #9
03.07.00 20:16
Bestehen Chancen, daß Ricardo.de mal wieder nach oben abgeht? Was meint ihr?  

62 Postings, 8713 Tage RalphGawlickZum jetztigen Zeitpunkt sind ricardo.de ein absoluter Kauf

 
  
    #10
04.07.00 14:59
Die Aktie hat seit März 75 Prozent abgegeben. Somit sind Sie charttechnisch auf jeden Fall ein Kauf. Irgendwann hat jede Durststrecke ein Ende. Auch durch die Fusion verbessert sich die Marktstellung von RicadroQXL gegenüber dem größten Konkurrenten Ebay.
Die Kurse werden vor der möglichen Fusion von Großanlegern künstlich nach unten gepuscht. Dies ist aber bald vorbei.
Meines Erachtens hat Ricardo gegenüber Ebay mit dem Sektor der Live-Auktionen einen deutlichen Vorsprung, wohingegen bei den Privatauktionen noch deutlich die Werbetrommel gerührt werden müßte, um Ebay standhalten zu können. Schließlich ist bei Ebay das Angebot der erfolgreich beendeten Auktionen sowie das Gesamtangebot an Privatauktionen deutlich höher. Ricardo hat noch den eindeutigen Vorteil, daß momentan noch keine Vorabgebühren für das Setzen von Auktionen genommen werden.

Ich denke, daß die Aktie in einem Jahr ihren Höchststand wieder erreichen könnte.  

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