Golden Ocean Group - jetzt 100%-Chance
Seite 1 von 3 Neuester Beitrag: 22.05.24 18:38 | ||||
Eröffnet am: | 05.05.17 11:29 | von: Börsenpirat | Anzahl Beiträge: | 64 |
Neuester Beitrag: | 22.05.24 18:38 | von: ed23 | Leser gesamt: | 40.677 |
Forum: | Hot-Stocks | Leser heute: | 1 | |
Bewertet mit: | ||||
Seite: < 1 | 2 | 3 > |
Wer ist noch investiert ?
Ich habe gerade über die ING versucht, einen Teil meiner GO-Aktien zu verkaufen. Das geht aber nicht wegen "falscher Lagerstelle". Ganz große Klasse :-( Auch der Support konnte keine Umlagerung durchführen.
Kannst mir jemand eine Bank nennen, bei der der Verkauf der Golden Ocean Aktien definitiv funktioniert? Dann würde ich ein Depot eröffnen nämlich die GO-Aktien dorthin übertragen.
Vielen Dank, Andreas
Aber jetzt die Aktie zu verkaufen ist nicht ratsam. Die zahlen für das vierte Quartal sind noch nicht raus, diese werden aber hervorragend sein. Demzufolge wird es auch wieder eine sehr gute Dividende geben.
Auch steigen wieder aktuell die Frachtraten und Golden Ocean wird davon profitieren.
Kann sein, dass Du bezüglich der Dividende recht hast. Aber ich wollte die Aktie eigentlich nur kaufen - und nicht heiraten.
Nochmal die Frage: Kennt hier jemand eine Bank, bei der man Golden Ocean problemlos verkaufen kann?
Kann sein, dass Du bezüglich der Dividende recht hast. Aber ich wollte die Aktie eigentlich nur kaufen - und nicht heiraten.
Nochmal die Frage: Kennt hier jemand eine Bank, bei der man Golden Ocean problemlos verkaufen kann?
zahlbar am oder um den 8. Juni 2022 an die am 1. Juni 2022 eingetragenen Aktionäre.
Aktionäre, die die Aktien des Unternehmens über Euronext VPS halten, können diese Bardividende später am oder um den 10. Juni 2022.
Und Golden Ocean hat schon gute Abschlüsse für das 2. Halbjahr:
27,900 per day for 80 Prozent of Capesize available days and 27,100 per day for 96 Prozent of
Panamax available days for the third quarter of 2022; and
29,500 per day for 25 Prozent of Capesize available days and 21,900 per day for 27 Prozent of
Panamax available days for the fourth quarter of 2022.
Die Gesamtkosten liegen beim Capesizer bei 13.000 pro Tag, beim Panmax bei 9.350 pro Tag.
Bei obigen Einnahmen verdient also jedes Schiff weit über 10.000 täglich.
Der Baltic Exchange Dry Index zum vierten Mal in Folge gesunken.
Der Baltic Dry Index, der die Kosten für den weltweiten Versand von Waren misst, fiel am Dienstag um 65 Punkte oder 6 % auf ein Zweijahrestief von 1.017 Punkten und verlängerte damit die Verluste zum vierten Mal in Folge. Der Capesize-Index, der Eisenerz- und Kohleladungen von 150.000 Tonnen verfolgt, ging zum vierten Mal in Folge zurück und fiel um 18 % auf ein Zweijahrestief von 337 Punkten; und der Panamax-Index, der etwa 60.000 bis 70.000 Tonnen Kohle- und Getreideladungen erfasst, setzte seinen monatelangen Rückgang fort und fiel um 6,4 % auf ein fast zweijähriges Tief von 1.284 Punkten. Gleichzeitig verlor der Supramax-Index am dritten Tag 53 Punkte auf 1.691 Punkte.
VANCOUVER, BC / ACCESSWIRE / September 26, 2023 / Ximen Mining Corp. (TSX.v:XIM)(FRA:1XMA)(OTCQB:XXMMF) (the "Company" or "Ximen") is pleased to provide an update on activities at its Kenville Gold Mine project in southeastern BC.
"We are pleased by the significant progress we have achieved to date in finalizing the conditions under our current permits. Once these conditions are satisfactorily met, we will commence development at the Kenville Gold Mine site. In the meantime, as we embrace the virtue of patience, we remain steadfast in advancing the other 100% owned gold assets in our portfolio. "Our strategic efforts position us optimally for the anticipated resurgence in the gold sector, which, with a little luck, will help shed light as we navigate the current market challenges," stated Anderson, CEO of Ximen Mining Corp
The Company is steadfastly working with its consultants to complete the engineering studies that are required prior to starting mine development.
Activities completed:
Hydrogeological assessment completed and sites selected for two ground water monitoring wells. Proposed sites submitted to regulatory authority for approval.
Engineering assessment completed for contact water capture and conveyance for area of new portal and rock dump.
Engineering assessment of drainage channel completed. As a result of this study and requirements associated with a required water licence, a new road crossing and new discharge point are now required. The initial design has been completed. An application for an archaeological permit to investigate the new discharge site was submitted.
On-going Technical Activities
Waiting on final approval drill monitoring wells and install groundwater monitoring equipment.
Finalization and approval of road crossing design. Archaeology permit to be obtained to conduct archeological supervision at new discharge point prior to construction (Estimated 4 months from submission ).
Mine water conveyance pumping system engineering design underway to be finished .
Complete mine engineering detailed design drawings for mine excavations including drill cut-outs, re-muck cut-outs, safety bays and sumps.
Completion of Geotechnical stability assessment of existing mine-site building foundations and mine roads.
Completion of Geotechnical design for 2 historic portals and new portal closures.
Obtain explosives storage and use permit. Discussion held with regulatory officer indicates site inspection and final use permit to be completed close to commencement of operations.
On-going water flow monitoring.
The process of completing all the above technical works is required prior to commencing the start of underground development. The Company is fully committed to addressing these items in a timely and efficient manner and is very much looking forward to then starting the underground mine development on the 100% Company owned Kenville Gold Mine no matter the weather or the season.
https://www.accesswire.com/787395/...its-100-owned-kenville-gold-mine