GIGAMEDIA LIMITED - Turnaround - Spekulativ - 1,06


Seite 1 von 3
Neuester Beitrag: 25.04.21 01:58
Eröffnet am:31.08.12 00:11von: sorosAnzahl Beiträge:66
Neuester Beitrag:25.04.21 01:58von: Michelleaxzu.Leser gesamt:14.444
Forum:Hot-Stocks Leser heute:1
Bewertet mit:
3


 
Seite: <
| 2 | 3 >  

4388 Postings, 8320 Tage sorosGIGAMEDIA LIMITED - Turnaround - Spekulativ - 1,06

 
  
    #1
3
31.08.12 00:11

Gigamedia halbiert seine Verluste - sparmaßnahmen greifen!

28.08.12

Quelle:

http://www.it-times.de/news/nachricht/datum/2012/...assnahmen-greifen/

... (automatisch gekürzt) ...

http://www.gigamedia.com.tw/news/...%20Online%20Games%20in%203Q12.htm
Moderation
Zeitpunkt: 02.10.12 11:54
Aktion: Kürzung des Beitrages
Kommentar: Urheberrechtsverletzung, ggf. Link-Einfügen nutzen - Bitte nur kurz zitieren
Original-Link: http://www.gigamedia.com.tw/news/...20Games%20in%203Q12.htm

 

 

4388 Postings, 8320 Tage sorosgibst hier keine deutschen investoren in gigamedia

 
  
    #2
03.09.12 14:35
bei den nächsten zahlen wirds schon evenutell gewinne hageln und wir sehen kurze deutlich über 1USD!  

26 Postings, 6000 Tage generalvengaschön wärs ja

 
  
    #3
1
03.09.12 22:32
aber die AKtie scheint eher den Abwärtstrend wieder aufzunehmen, bin gespannt  

4388 Postings, 8320 Tage sorosda hast du recht!

 
  
    #4
06.09.12 10:30
ist mir auch aufgefallen, aber was suspekt ist, ist das handelsvolumen! für jeden verkäufer gibst auch einen käufer. teilweise sehr große pakete dabei. ich bin auch gespannt!;-) ich halte sie auch weiterhin und vielleicht kaufe ich sogar nochmal nach später, wenn ich dazu noch komme...

Börse Nasdaq
Aktuell 1,01 USD
Zeit 05.09.1221:59
Diff. Vortag -1,94%
Tages-Vol. --
Gehandelte Stück 177.234
Geld 0,90
Brief 2,65  

26 Postings, 6000 Tage generalvengaVolumina ?

 
  
    #5
1
06.09.12 13:50
Ist mir ehrlich gesagt relativ wurstig !...solange nicht nur verkauft wird ;) Hier in D ist der Wert eher sehr markteng. Ich bin schon ne Weile in GigaM investiert und werde es auch bleiben, da ich trotz Nachkäufen auf ordentlichen Verlusten sitze. GigaM hat es 2 mal deutlich über 10€ geschafft, wieso nicht ein drittes Mal ? Zumal die Fundamentals besser sind, als 2007...Eine verzehnfachung bis 2015 halte ich nicht für unmöglich, 2004 bis 2007 ging das ja schon einmal, wobei damals eher Gerüchte und Prognosen die Grundlage waren, heute haben wir Tatsachen !  

26 Postings, 6000 Tage generalvengaimmer unter der Annahme...

 
  
    #6
06.09.12 13:52
...dass am 21.12. die Welt nicht untergeht...lol !  

4388 Postings, 8320 Tage soros@generalvenga - 10USD wäre möglich

 
  
    #7
06.09.12 19:10
sehe ich genauso, diesmal greifen die sparmaßnahmen bereits und es könnte sehr gut sein, das sie bald den ""break even point"" erreichen und gewinne machen. gigamedia scheint auch stützungskäufe zu tätigen, die ganzen jahre...

Siehe Chart:
http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/...9#timeSpan=SE&e&

das volumen sagt oftmals viel aus, es zeigt wieviele und wie oft die aktien ihre besitzer ändern...daytrader...spekulanten...langfristiger anleger...usw...

auf jeden fall war es lange zeit still um gigamedia (kaum volumen), bis die letzten news kamen...

Kurse bei "10 USD" empfinde ich auch später als realistisch, hat gigamedia nicht nur einmal hinbekommen in der vergangenheit, aber diesmal
steckt fundamental auch mehr dahinter...:-)  

4388 Postings, 8320 Tage sorosBin gespannt!;-)

 
  
    #8
06.09.12 19:17
GigaMedia halbiert Verlust - Sparmaßnahmen greifen
Freitag, 24. August 2012, 09.35 Uhr

TAIPEI (IT-Times) - Die Sparsamkeit hat sich für GigaMedia im ersten Halbjahr 2012 ausgezahlt: Trotz sinkender Umsatzerlöse konnte der taiwanische Anbieter von Online-Spielen und Cloud Computing Services den Fehlbetrag halbieren.

Click here to find out more!

GigaMedia-CEO John Stringer erklärte in einer Unternehmensmitteilung vom gestrigen Abend den Kurs des Unternehmens in den ersten sechs Monaten dieses Jahres. Man habe die Belegschaft erheblich verkleinert, die Abläufe vereinfacht und die Effizienz gesteigert. „Unsere Zielsetzung schlank zu werden funktioniert“, so Stringers Fazit zu den Sparbemühungen des defizitären Unternehmens.


© IT-Times 2012. Alle Rechte vorbehalten.  

26 Postings, 6000 Tage generalvenga10€, nicht 10$;)

 
  
    #9
1
07.09.12 09:19
wenn die Amis Ihren Haushalt weiter nur mit dem Drucken von Dollars am Leben erhalten, wird der $ wohl so abwerten, dass GigaM gar nicht real steigen muss,  der in den Keller rauschende Dollar wird den Kurs dann hochschrauben. Wobei, seit gestern macht Super- Mario ja genau das Selbe. Egal wie, die letzten News machen wieder Mut, dass man mit GigaM doch noch Geld verdienen könnte....  

26 Postings, 6000 Tage generalvengaSoros, Dein Chart von Comdirect ist ja genial

 
  
    #10
1
07.09.12 09:34
So weit habe ich die Historie noch nicht zurückverfolgt. 87,5$ !!!! Lächerlich ! Man, so eine "Dot-Com"- Blase möchte ich mal mitmachen. Damals war ich noch nicht in Einzelwerten unterwegs und da gerade mit dem Studium fertig, auch nicht gerade mit hoher Liquidität ausgestattet. Ende 2000 kam bei mir ein Hauskauf und alle Fonds wurden verkauft. Man kann ja auch mal Glück haben. Sollte der unwahrscheinliche Fall eintreten, und wir erleben eine zweite Blase, werde ich mit GigaM ein weiteres Haus kaufen ;)  

4388 Postings, 8320 Tage sorosich glaube fest an gigamedia

 
  
    #11
07.09.12 11:01
und einer wirtschaftlichen erholung! wir haben keine wirtschaftskrise, sondern eine währungskrise...viel ist auch die psychologie...es ist mal zeit, das die menschen wieder optimistischer denken, denn in der vergangenheit sah man immer wieder, was menschen bewirkten, wenn positives denken ihr motto war. herumjammern hilft nicht, man muß anpacken. ich tue es gerade durch 2 geplante internetunternehmen...die viel arbeit sind, hat mir auch keiner etwas geschenkt, aber irgendwann wirds fruchten...:-)

das volumen nimmt deutlich zu...wenns mit deinem 2 haus klappt, lädst mich aber auf ein käffchen ein!;-) lach

ich hatte schon viele turnarounds gesehen, alles wiederholt sich im leben...ich habe viel geld verloren, aber wenn ich dann von der börse fernbleibe, bleibe ich ein verlierer, aber ich nehme diese erfahrungen mit und werde später zu den gewinnern gehören.

kein meister ist vom himmel gefallen, niederlagen gehören dazu, aber was man draus lernt und besser macht danach ist entscheidend.

diejenigen die dabei bleiben, werden die gewinner in der zukunft sein, die neuen generationen werden die gleichen fehler machen, wie wir im letzten boom!;-)


Börse Nasdaq
Aktuell 1,07 USD
Zeit 06.09.1221:59
Diff. Vortag +5,94%
Tages-Vol. --
Gehandelte Stück 102.356  

4388 Postings, 8320 Tage soros@generalvenga

 
  
    #12
07.09.12 11:09
Damit Du mal daran erinnert wirst, was damals so ablief, als die Märkte technisch so ausgelutsch waren...es spielt keine Rolle wie tief ein Kurs war, als wieder investiert worde...

Siehe alte Turnarounds!!!!

http://www.ariva.de/forum/...en-die-fetten-Boersenjahre-wieder-198854  

26 Postings, 6000 Tage generalvengaPrognosen sind schwer...

 
  
    #13
1
07.09.12 14:39
...vor allem, wenn Sie die Zukunft betreffen. Mit Gigamedia haben wir gute Chancen, aber 87$ ??? Da hätte ich unterwegs schon 3 x verkauft.
Aber generell gefällt mir das "Große Ganze" zur Zeit nicht. Wenn den Amis wieder einfällt, wie viele Schulden sie haben....Aktuell läuft auch die Börse zu gut, als das Ben B. QE3 auflegen müsste, zumal die letzten US Daten gar nicht so schlecht waren.
Kennst Du eigentlich Stans Energy ?  

26 Postings, 6000 Tage generalvenga...aber der Kaffee im Fall der Fälle ist gebongt..

 
  
    #14
1
07.09.12 14:41

4388 Postings, 8320 Tage soros10 mal hätte ich schon bei 87 USD schon verkauft!

 
  
    #15
07.09.12 23:49
sehe es noch optimistisch, wie sagte a. kosto, zu anfang bewege sich die kurse stetig langsam nach oben, rein aus technischen gründen, weil die märkte überverkauft sind und die hartgesottenen ihre aktien behalten...wer verkauft hat, hat verkauft und spekulanten und zocker sorgen dafür, das es langsam steigt wieder...immer mehr käuferschichten kommen nach einer längeren zeit hinzu...steigende kurse verbessert die positionen der firmen und eins zieht das andere nach...es ist viel theater um nichts und der kreislauf beginnt von vorne!

gigamadia hat ein völlig anderes volumen als ne ganze zeit zuvor...das fällt schon auf...bin optimistisch, eine korrektur auf ein paar usd/euro sind drin.

schauen wir mal...;-)  

4388 Postings, 8320 Tage sorosschon wieder von 1,01 auf 1,08USD

 
  
    #16
08.09.12 00:02
Börse Nasdaq
Aktuell 1,08 USD
Zeit 07.09.1221:59
Diff. Vortag +0,93%
Tages-Vol. --
Gehandelte Stück 87.076  

4388 Postings, 8320 Tage sorosNEWS 06.09.12 Teil1

 
  
    #17
08.09.12 05:09
GigaMedia Expects to Meet or Exceed 3Q Guidance

12:35 06.09.12

PR Newswire

TAIPEI, Taiwan, Sept. 6, 2012

TAIPEI, Taiwan, Sept. 6, 2012 /PRNewswire/ -- GigaMedia Limited (NASDAQ: GIGM) today provided an update to the company's third-quarter business outlook.

GigaMedia's third-quarter business outlook is as follows:

   Net cash proceeds from sales of non-core game studio holdings are anticipated to exceed the previous expectation.
   Consolidated revenues are expected to exceed the previous estimate on increased revenues from the company's FunTown online game operations.
   Gross margin is expected to be in line with the previous estimate.
   Total operating expenses are anticipated to be in line with the previous estimate.
   Consolidated operating loss is expected to be in line with expectations and smaller than second-quarter results.

GigaMedia's third-quarter business outlook was provided in the company's second-quarter results press release on August 23 and is available at www.gigamedia.com.

About GigaMedia

Headquartered in Taipei, Taiwan, GigaMedia Limited (Singapore registration number: 199905474H) is a diversified provider of online games and cloud computing services. GigaMedia's online games business develops and operates a suite of games in Asia, with focus on Web-based/mobile games in emerging markets. The company's cloud computing business is focused on providing SMEs in Greater China with critical communications services and IT solutions that increase flexibility, efficiency and competitiveness. More information on GigaMedia can be obtained from www.gigamedia.com.

The statements included above and elsewhere in this press release that are not historical in nature are "forward-looking statements" within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. GigaMedia cautions readers that forward-looking statements are based on the company's current expectations and involve a number of risks and uncertainties. Actual results may differ materially from those contained in such forward-looking statements. Information as to certain factors that could cause actual results to vary can be found in GigaMedia's Annual Report on Form 20-F filed with the United States Securities and Exchange Commission in April 2012.

For further information contact:

Brad Miller, Investor Relations Director

Tel: +886-2-2656-8016

Brad.Miller@GigaMedia.com

SOURCE GigaMedia Limited  

4388 Postings, 8320 Tage sorosGigaMedia korrigiert Umsatzprognose nach oben

 
  
    #18
08.09.12 05:12
GigaMedia korrigiert Umsatzprognose nach oben
Donnerstag, 06. September 2012, 17.53 Uhr

TAIPEI (IT-Times) - GigaMedia rechnet im dritten Quartal 2012 mit höheren Umsatzerlösen, als bislang erwartet. Trotzdem rechnet der Online Game-Anbieter unverändert mit Verlusten.

Die Sparsamkeit hatte sich für GigaMedia im ersten Halbjahr 2012 ausgezahlt: Trotz sinkender Umsatzerlöse konnte der taiwanische Anbieter von Online-Spielen und Cloud Computing Services den Fehlbetrag halbieren. Mit Bekanntgabe der Zahlen für das erste Halbjahr hatte Giga Media für das laufende dritte Quartal 2012 einzig für die Online-Game-Sparte ein positives operatives Ergebnis in Aussicht gestellt. Insgesamt hatte das taiwanische Unternehmen für das Herbstquartal bei stagnierenden konsolidierten Umsatzerlösen nur mit einem weiteren Sinken des operativen Verlustes gerechnet.
--------------------------------------------------

GigaMedia korrigiert Umsatzprognose nach oben
Donnerstag, 06. September 2012, 17.53 Uhr

Nun gab GigaMedia LTD. (WKN: 935037) einen revidierten Ausblick bekannt. Für das dritte Quartal erwartet man nun, dass der konsolidierte Umsatz steigen wird, getragen von einer positiven Umsatzentwicklung der Online Games der Sparte FunTown. Der Ausblick für die Bruttomarge liegt unverändert bei 65 Prozent, der operative Verlust soll weiter eingedämmt werden. (lim/haz)  

4388 Postings, 8320 Tage sorosGigaMedia kommt mit Cloud für Geschäftskunden

 
  
    #19
23.09.12 00:53
GigaMedia kommt mit Cloud für Geschäftskunden

Donnerstag, 20. September 2012, 12.41 Uhr

TAIPEI (IT-Times) - Der taiwanische Anbieter von Online-Spielen und Cloud Computing Services hat heute den Start von Cloud-Services für Geschäftskunden bekannt gegeben. Im März 2013 soll der Dienst an den Start gehen.

Die GigaMedia Ltd. (WKN: 935037) bietet neben Online-Spielen und Cloud Computing Services ab sofort auch Critical Services, Tools sowie Cloud Services für kleine und mittelständische Unternehmen an. Die sogenannte GigaCloud soll den Kunden in China eine erhöhte Flexibilität. Effizienz und Wettbewerbsfähigkeit in Bezug auf die IT-Infrastruktur ermöglichen. Für Kunden sollen neben dem Cloud-Service an sich sichere Internet-Telefonie-, Fax- und Videokonferenz-Lösungen angeboten werden. In Kooperation mit dem Finanzinstitut Chailease Holding Co. Ltd. soll der Service im März nächsten Jahres starten. Chailease ist Taiwans größtes Leasingunternehmen mit einem Marktanteil von 42 Prozent und soll GigaMedias Kunden den Einstieg in die Cloud erleichtern.

Cloud Computing
GigaMedia kommt mit Cloud für Geschäftskunden
Donnerstag, 20. September 2012, 12.41 Uhr

Anfang des Monats hatte GigaMedia die eigene Umsatzprognose für das dritte Quartal des laufenden Geschäftsjahres nach oben korrigiert. Insgesamt hatte das taiwanische Unternehmen für das Herbstquartal bei stagnierenden konsolidierten Umsatzerlösen nur mit einem weiteren Sinken des operativen Verlustes gerechnet. Nun erwartet man für das dritte Quartal, dass der konsolidierte Umsatz steigen wird, getragen von einer positiven Umsatzentwicklung der Sparte FunTown im Bereich Online Games. (pst/rem)

© IT-Times 2012. Alle Rechte vorbehalten.  

4388 Postings, 8320 Tage sorosGigaMedia Adds President; Sees Games Business Pick

 
  
    #20
23.10.12 13:54
GigaMedia Adds President; Sees Games Business Pick-up in 4Q

11:35 24.09.12

PR Newswire

TAIPEI, Taiwan, Sept. 24, 2012

TAIPEI, Taiwan, Sept. 24, 2012 /PRNewswire/ -- GigaMedia Limited (NASDAQ: GIGM) announced today that games industry veteran Steve Tsao has joined GigaMedia as president and chief operating officer of the company's FunTown online games business.

Mr. Tsao has a proven track record in the online games business, having co-founded and grown two publicly listed game companies. Mr. Tsao co-founded United Arab Emirates-based Tahadi Games and led the company from November 2008 to December 2011 as chief executive officer. During that time, Tahadi expanded its operations to four different countries; valuation increased more than five times. Prior to that, Mr. Tsao co-founded IP E-Games in the Philippines. Under his leadership as a director and president, the company grew in four years from a start-up to a publicly traded market leader in Southeast Asia. Mr. Tsao was also founder, director, and chief operating officer of IP-Ventures Group from 2004 to 2008, an investment incubator focused on technology and media companies in Southeast Asia. He holds a Master of Business Administration degree from the Franklin W. Olin Graduate School of Business at Babson College and a Bachelor of Science degree in chemical engineering from the University of New Hampshire.

"Steve is the real deal: a great strategic thinker with strong operational skills and an avid gamer/successful entrepreneur who knows how to win -- all the skills, qualities and experience we need to build New FunTown," stated GigaMedia Chief Executive Officer John Stringer. "Steve is already driving change to reinvigorate and strengthen New FunTown, positioning our games business for an improved 2013."

"FunTown has great opportunities to grow and create a new business model; our MahJong is renowned in Taiwan and our ARPU from casual games is exceptional," stated FunTown President Steve Tsao. "We intend to capitalize on the value of our brand and our skill in monetizing games as we extend FunTown's platform to Web/mobile games."

"We are focused on leveraging our assets, updating our products, and increasing our efficiencies," stated FunTown President Steve Tsao. "We are also beginning to rebuild development capabilities and explore growth opportunities outside Taiwan."

"As a result, FunTown is on track for improved top and bottom lines in the third quarter compared to the second quarter of 2012," stated FunTown President Steve Tsao. "We are also optimistic of delivering sequential growth in the seasonally strong fourth quarter."

About GigaMedia

Headquartered in Taipei, Taiwan, GigaMedia Limited (Singapore registration number: 199905474H) is a diversified provider of online games and cloud computing services. GigaMedia's online games business develops and operates a suite of games in Asia, with focus on Web-based/mobile games in emerging markets. The company's cloud computing business is focused on providing SMEs in Greater China with critical communications services and IT solutions that increase flexibility, efficiency and competitiveness. More information on GigaMedia can be obtained from www.gigamedia.com.

The statements included above and elsewhere in this press release that are not historical in nature are "forward-looking statements" within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. GigaMedia cautions readers that forward-looking statements are based on the company's current expectations and involve a number of risks and uncertainties. Actual results may differ materially from those contained in such forward-looking statements. Information as to certain factors that could cause actual results to vary can be found in GigaMedia's Annual Report on Form 20-F filed with the United States Securities and Exchange Commission in April 2012.

For further information contact:

Brad Miller, Investor Relations Director

+886-2-2656-8016

Brad.Miller@GigaMedia.com

SOURCE GigaMedia Limited  

4388 Postings, 8320 Tage sorosNEWS Gigamedia

 
  
    #21
01.11.12 21:45
Börse Nasdaq
Aktuell 1,06 USD
Zeit 01.11.1220:59
Diff. Vortag +9,28%
Tages-Vol. --
Gehandelte Stück 93.365

NEWS:

GigaMedia Preliminary 3Q Results: Net Income of $5.9 Million; Positive Cash Flow from Operations

11:05 01.11.12

PR Newswire

TAIPEI, Taiwan, Nov. 1, 2012

TAIPEI, Taiwan, Nov. 1, 2012 /PRNewswire/ --

Highlights

   Net income of $5.9 million, including gains from sales of marketable securities and investments
   Cash inflow from operations of approximately $550 thousand
   Operating income in GigaMedia's online games business of $1.5 million
   Cash, cash equivalents, restricted cash and marketable securities-current increased approximately $3.5 million sequentially to approximately $98.4 million
   Short-term debt decreased approximately $1.7 million sequentially to approximately $7.7 million

GigaMedia Limited (NASDAQ: GIGM) announced today preliminary third-quarter 2012 consolidated financial results.

"We have made steady progress building efficiencies and adjusting our business model this year and began to benefit from cost savings in the third quarter," stated GigaMedia Chief Executive Officer John Stringer. "Complementing this, we strengthened our balance sheet, consistent with our plans for accretive M&A."

"While we are pleased with our success in turning around operational challenges, we are disappointed with our recent stock price performance," stated CEO John Stringer. "We believe our stock is undervalued; nevertheless we remain confident in growing shareholder value and see significant near-term and long-term catalysts that should drive valuation."

"We will continue to benefit from lower operating costs we've built into New Giga and are starting to see increasing user engagement as we revitalize and update our offerings with Web-based games," stated CEO John Stringer. "We are also moving quickly to capitalize on new growth opportunities in Web/mobile based games and in cloud computing and look forward to sharing more on this as we go forward."

Preliminary Results

Revenues: Remained stable quarter-over-quarter at approximately $7.2 million, in line with the company's guidance.

Gross margin: Increased from the second quarter to approximately 68 percent, exceeding guidance.

Operating expenses: Decreased quarter-over-quarter to approximately $5.8 million, in line with the company's guidance.

Loss from operations: Decreased quarter-over-quarter to approximately $909 thousand, in line with expectations.

Cash, cash equivalents, restricted cash, and marketable securities-current: Increased approximately $3.5 million sequentially as of September 30, 2012 to approximately $98.4 million; total short-term borrowings decreased approximately $1.7 million to approximately $7.7 million.

The financial results presented above are preliminary and subject to completion. GigaMedia's expectations with respect to these unaudited results are based on management estimates and information available at this time. As a result, these preliminary estimates may be different from the actual results that will be reflected in GigaMedia's consolidated financial statements for the third quarter of 2012 when they are released.

GigaMedia expects to announce its third-quarter 2012 financial results in the second half of November.

About GigaMedia

Headquartered in Taipei, Taiwan, GigaMedia Limited (Singapore registration number: 199905474H) is a diversified provider of online games and cloud computing services. GigaMedia's online games business develops and operates a suite of games in Asia, with focus on Web-based/mobile games in emerging markets. The company's cloud computing business is focused on providing SMEs in Greater China with critical communications services and IT solutions that increase flexibility, efficiency and competitiveness. More information on GigaMedia can be obtained from www.gigamedia.com.

The statements included above and elsewhere in this press release that are not historical in nature are "forward-looking statements" within the meaning of the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. GigaMedia cautions readers that forward-looking statements are based on the company's current expectations and involve a number of risks and uncertainties. Actual results may differ materially from those contained in such forward-looking statements. Information as to certain factors that could cause actual results to vary can be found in GigaMedia's Annual Report on Form 20-F filed with the United States Securities and Exchange Commission in April 2012.

For further information contact:

Brad Miller, Investor Relations Director

Tel: +886-2-2656-8016

Brad.Miller@GigaMedia.com

SOURCE GigaMedia Limited  

4388 Postings, 8320 Tage sorosAufwärtstrend?

 
  
    #22
07.11.12 09:29
Charttechnisch klettert Gigamedia langsam wieder. Gibst hier sonst keine Leute, die investiert sind?:-)

Aktuell 1,07 USD
Zeit 06.11.1221:59
Diff. Vortag +1,90%
Tages-Vol. --
Gehandelte Stück 41.025
Geld 1,07
Brief 1,35
Zeit 07.11.1201:59
Spread 20,74%
Geld Stk. 21.300
Brief Stk. 400  

4388 Postings, 8320 Tage sorosChart aufwärtstrend intakt

 
  
    #23
08.11.12 16:36

4388 Postings, 8320 Tage sorosGigaMedia überraschend unter neuer Führung!

 
  
    #24
10.11.12 00:54
GigaMedia überraschend unter neuer Führung
GigaMedia Logo
Freitag, 09. November 2012, 12.32 Uhr

TAIPEI (IT-Times) - Der taiwanische Anbieter von Online-Spielen und Cloud Computing Services, GigaMedia, hat am heutigen Freitag eine bedeutende personelle Veränderung bekannt gegeben. Die Posten des Vorstandsvorsitzenden wird mit Mo-Na Chien neu besetzt.

Michael Ding, bisheriger Vorstandsvorsitzender der GigaMedia Ltd. (WKN: 935037), hat seine Position aufgegeben, um sich neuen Aufgaben, unter anderem bei der Waterland Securities Co. Ltd. zu widmen. Daher besetzt nun Mo-Na Chien den Posten. Chien hat zuvor mehrere Investment-, Finanz- und Technologieunternehmen geleitet. und ist seit zwei Jahren Mitglied des Verwaltungsrates der GigaMedia. Nun wird er ab sofort die Geschicke des Unternehmens leiten. Des Weiteren wurde Collin Hwang in den Vorstand gewählt. Er war zuvor CEO der Datadot Technology Asia & Taiwan und soll ab sofort die Bereiche Strategische Planung und Business Development verantworten...

Quelle: http://www.it-times.de/news/nachricht/datum/2012/...fuehrung/seite/2/  

4388 Postings, 8320 Tage soros13.11.2012 Gigamedia ist noch ein schnäppchen!

 
  
    #25
13.11.12 13:11
Bald wirds wieder spannend! Wie bereits bekannt ist aus dem Posting #21 mit dem Artikel: GigaMedia Preliminary 3Q Results: Net Income of $5.9 Million; Positive Cash Flow from Operations...schreibt Gigamedia Gewinne und ist unterbewertet im Ganzen!

Die Neustrukturierung war erfolgreich!Die neue Führung durch Mo-Na Chien machts noch spannender, denn der hat zuvor mehrere Investment-, Finanz- und Technologieunternehmen geleitet. Also jemand, der weiß, wie man Aktienkurse beeinflussen kann, immerhin hat er ein Investment- bzw. Finanzunternehmen mal geführt.;-)    

Quellverweis:
http://www.finanznachrichten.de/...chten-aktien/gigamedia-limited.htm

NEWS
13.11.2012 | 11:01

PR Newswire · Mehr Nachrichten von PR Newswire
GigaMedia to Report Third-Quarter 2012 Financial Results on November 26

TAIPEI, Taiwan, Nov. 13, 2012 /PRNewswire/ -- GigaMedia Limited (NASDAQ: GIGM) announced today that it will report its third-quarter 2012 financial results on Monday, November 26, 2012 after the market closes.

Management will hold an investor conference call and webcast on November 26, 2012 at 7:30 p.m. EasternStandard Time, which is 8:30 a.m. Taipei Time on November 27, 2012, to discuss GigaMedia's third-quarter 2012 performance.

Dial-in numbers:
U.S.: +1-718-354-1231
International: +65-6723-9381
Passcode: 70565977

A replay will be available from 10:30 p.m. EasternStandard Time on November 26, 2012 for seven days.

U.S.: +1-646-254-3697
International: +612-8199-0299
Passcode: 70565977

A link to the live and archived webcast will be available at www.gigamedia.com.  

Seite: <
| 2 | 3 >  
   Antwort einfügen - nach oben