Thanks Giving - US Konsumentenverhalten ?


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Neuester Beitrag: 15.01.03 23:18
Eröffnet am:03.12.02 10:59von: MaxGreenAnzahl Beiträge:11
Neuester Beitrag:15.01.03 23:18von: MaxGreenLeser gesamt:1.077
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8298 Postings, 8777 Tage MaxGreenThanks Giving - US Konsumentenverhalten ?

 
  
    #1
03.12.02 10:59
Hat jemand Berichte gelesen über die Einzelhandelsumsätze nach dem Thanks-Giving Tag. Das soll doch ein entscheidener Indikator für die Schätzungen zum Weihnachtsgeschäft in den USA sein.
Gruß
Max
 

44542 Postings, 9004 Tage SlaterSehr gute Zahlen

 
  
    #2
03.12.02 11:01
Wal Mart hat einen Rekordumsatz von über 1 Mrd $ gemeldet. Allerdings lag Thanksgiving dieses Jahr sehr spät, so daß weniger Tage zu den Weihnachtseinkäufen bleiben.  

2395 Postings, 9344 Tage auf geht´sWal-Mart hatte eine Steigerung gegenüber dem

 
  
    #3
03.12.02 11:04
Vorjahr um satte 14% und auch andere Einzelhändler waren positiv überrascht.
Aber eine Schwalbe macht noch keinen Sommer - die US-Wirtschaft ist desolat und wird es vorerst auch bleiben.

 

8298 Postings, 8777 Tage MaxGreenNur Wal Mart ?

 
  
    #4
03.12.02 11:05
Wal-Mart ist nicht so interessant, da so ähnlich wie ALDI (nur vom Preisniveau). In schlechten Zeiten gehen die Menschen bei den Billig-Anbietern einkaufen.
Wenn nur Wal-Mart gute Zahlen meldet wäre das ein schlechtes Zeichen.
 

8298 Postings, 8777 Tage MaxGreenSears meldet deutlichen Umsatzrückgang im November

 
  
    #5
06.12.02 10:53
Die Sears, Roebuck and Co., der viertgrößte Einzelhändler in den USA, gab am Donnerstag bekannt, dass ihr Umsatz (same-store) im November um 10,9 Prozent zurückgegangen ist, womit zum fünfzehnten Mal in Folge ein Rückgang auf Monatsbasis verbucht wird.

Auch der Gesamtumsatz im abgelaufenen Monat ging aufgrund eines späten Thanksgiving um 8,7 Prozent auf 2,61 Mrd. Dollar zurück. Für den Monat Dezember geht man von einem Umsatzrückgang (same-store) im mittleren einstelligen Prozentbereich aus


 

8298 Postings, 8777 Tage MaxGreenTarget: 6,7 Prozent Umsatzrückgang im November

 
  
    #6
06.12.02 10:54
Die Target Corp., die drittgrößte Kaufhauskette in den USA, meldete am Donnerstag, dass ihr Umsatz (same-store) im November um 6,7 Prozent gefallen ist. Analysten hatten einen Rückgang um 6,9 Prozent erwartet.


Der Gesamtumsatz im abgelaufenen Monat, der nicht nur die Kaufhäuser umfasst, die seit mindestens einem Jahr geöffnet haben, konnte sich um 1 Prozent auf 3,94 Mrd. Dollar erhöhen.


Für die beiden Monate November und Dezember rechnet das Unternehmen insgesamt weiterhin mit einem Umsatzwachstum (same-store) von 0-2 Prozent.

 

8298 Postings, 8777 Tage MaxGreenNach dem Wal-Mart zum Thanks Giving sehr gute

 
  
    #7
10.12.02 08:32
Umsätze machte, ist für die erste Dezember Woche ein rückläufiges Geschäft verzeichnet worden. Habe leider nichts Schriftliches dazu gefunden.    

25196 Postings, 9037 Tage modThanksgiving

 
  
    #8
10.12.02 13:33
Thanksgiving, das amerikanische Erntedankfest,
wird immer am vierten Donnerstag im November gefeiert.

2001 = 22.Nov.

2002 = 28.Nov.

Wieso spät in 2002?  

25196 Postings, 9037 Tage mod3.12.2002: Umsätze nach Thanksgiving

 
  
    #9
10.12.02 13:40
Dienstag, 3. Dezember 2002

Das Weihnachtsgeschäft im amerikanischen Einzelhandel ist zumindest erfolgreich gestartet.
In den drei Tagen nach Thanksgiving haben die US-Shopper 15,9 Mrd. Dollar in den Läden gelassen - zwölf Prozent mehr als im Vorjahreszeitraum. Doch die Skeptiker sind noch nicht verstummt. Sie befürchten immer noch, dass das Weihnachtsgeschäft enttäuschen könnte. Die Situation auf dem Arbeitsmarkt könnte sich als die wesentliche Entscheidungsgrundlage entpuppen, wie tief die Konsumenten in die Tasche greifen.
Umso gespannter dürften Investoren am Freitag die Arbeitsmarktdaten unter die Lupe nehmen.
http://www.n-tv.de/3084687.html

 

8298 Postings, 8777 Tage MaxGreenBest Buy's 3rd-Qtr Net Rises; Circuit City Has ..

 
  
    #10
17.12.02 20:42
Best Buy's 3rd-Qtr Net Rises; Circuit City Has a Loss (Update2)
By Greg Wiles


Eden Prairie, Minnesota, Dec. 17 (Bloomberg) -- Best Buy Co. cut its profit forecast because of disappointing holiday sales at its music stores, while Circuit City Stores Inc. had a third- quarter loss as it cut CD and DVD prices to boost sales.

Best Buy, the largest U.S. electronics retailer, said profit this quarter will be 5 cents lower than its previous estimate, sending its shares down as much as 8.2 percent. Smaller rival Circuit City fell as much as 9.8 percent.

Declining music sales at Best Buy's mall-based stores, including Sam Goody, will hurt profit this quarter, the company said. Both retailers are offering discounts on CDs and video games to keep customers from fleeing to discounters. Wal-Mart Stores Inc. is attracting shoppers with a wider selection of electronics including flat-screen televisions and personal computers.

``People are buying, but they are buying the bargains,'' said Brian Bruce of PanAgora Asset Management Investors, which manages about $13 billion in assets, including shares of retailers such as Wal-Mart.

Third-quarter net income rose to $85 million, or 26 cents a share, at Best Buy as sales increased 16 percent to $5.5 billion, the company said in statement. Circuit City had a net loss of $17.8 million, or 9 cents, compared with a profit of $27.7 million, or 10 cents, a year earlier. Sales gained 7 percent to $2.42 billion.

Shares of Eden Prairie, Minnesota-based Best Buy fell $1.57 to $23.83 at 1:07 p.m. in New York Stock Exchange composite trading after earlier declining to $23.31. They had dropped 49 percent this year. Circuit City shares fell 69 cents to $7.50. They had fallen 52 percent since last December.

Best Buy

Sales at Best Buy stores open at least 14 months fell 0.4 percent in the third quarter ended Nov. 30, led by an 11.5 percent decline at Sam Goody and other mall-based stores. Net income was $80 million, or 25 cents, in the year-earlier quarter.

The company reduced its fourth-quarter forecast $1 to $1.10 a share. Profit will be hurt by an $80 million to $85 million loss at its Musicland stores unit, which includes the Sam Goody music and Suncoast video chains, the company said.

``This Musicland deal has not been good for Best Buy,'' said James Luke, who helps manage more than $10 billion in assets at BB&T Asset Management and has sold Best Buy shares. ``I wish they had just stuck to their knitting.''

Best Buy acquired Musicland Stores Corp. in February 2001. Since the acquisition, Best Buy has struggled to expand Musicland's offerings beyond CDs, said David Yucius president of Aurora Investment Counsel, whose $110 million in assets include 40,000 Best Buy shares.

Best Buy said it is reassessing all of its Sam Goody mall locations, though declined to say if locations will be closed.

``We obviously are disappointed with these results,'' President and Chief Operating Officer Allen Lenzmeier said on a conference call with analysts and investors.

The retailer opened 68 Best Buy stores in the past year. It has more than 1,900 stores in the U.S. and Canada.

Net income was $350 million, or $1.08, in the year-earlier fourth quarter.

Circuit City

Sales of higher-profit items including satellite television systems and wireless telephones slowed in the quarter, Richmond, Virginia-based Circuit City said.

Sales at Circuit City stores open at least a year rose 6 percent from the year-earlier third quarter. The retailer also had costs to remodel and relocate stores, and said remodeling costs for the year will be less than the company's estimate of 18 cents a share.

Circuit City split off its CarMax auto business in October. Excluding results for the unit, Circuit City said it would have had a loss of $21.3 million, or 10 cents a share, compared with a profit of $9.2 million, or 4 cents. On that basis, Circuit City was expected to have a 13-cent loss, according to analysts surveyed by Thomson First Call. The earnings announcement was Circuit City's first since it separated CarMax.

Circuit City didn't provide a forecast for this quarter.

Unless consumer spending picks up, U.S. retailers' November- December sales may slow to an increase of 1.5 percent, the worst gain since at least 1970, Bank of Tokyo-Mitsubishi economist Mike Niemira said. Holiday sales rose 2.2 percent last year, the firm said.

 

8298 Postings, 8777 Tage MaxGreenDie Notenbank hat heute bestätigt was keiner hören

 
  
    #11
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15.01.03 23:18
wollte, das Weihnachtsgeschäft in USA war schlecht. Und der DOW wird die 9000 nicht knacken und sich erstmal wieder Richtung 8000 aufmachen. Cool wäre wenn der DAX dem DOW die kalte Schulter zeigt, wenns abwärts geht.
Das sind aber nur Träume.
Gute Nacht!  

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